Az angol lap SuperPower néven indított kezdeményezése a világháló szerepét és erejét kívánja közérthető formában bemutatni. Ebben a sorozatban jelent meg jó pár hete az a világtérkép is, amelyen egy csúszka segítségével látványosan szemlélteti, a Föld egyes régióiban mikor és milyen ütemben terjedt el az internethasználat. Ehhez az elemhez mára jó pár másik információs fül kapcsolódott, és ez így együtt már mindenképpen olyan tartalomnak számít, amelyben bárki találhat újdonságnak számító dolgot. Vagy legalább néhány percnyi érdekes időtöltést.
A 100 legnagyobb | A Nielsen cég adatai alapján készítették el azt a fatérképnek (treemap) nevezett grafikont, amin a száz leglátogatottabb oldal ereje egyaránt jól látszik iparági és összlátogatottsági bontásban is. Az USA, Nagy-Britannia, Németország, Olaszország, Franciaország, Spanyolország, Svájc, Brazília és Ausztrália internetezői által produkált havi látogatottsági adatok ugyan nem tekinthetők reprezentatív mintának, de néhány következtetés azért levonható.
Ezek egyike az, hogy a sokak, így lapunk által is gyakran reflektorfénybe állított közösségi média egyelőre a Facebook óriási sikere ellenre sem „nyomja le” az olyan hagyományos területeket, mint például a média. Ez utóbbiban viszont sokkal komolyabb a verseny, mint mondjuk a videómegosztók között, ahol mindössze három site fért fel a százas ranglistára. Közülük is óriási dominanciával bír a Google érdekeltségébe tartozó YouTube.
Érdekesség, hogy az adatok alapján nem állja ki a valódiság próbáját az a szakállas vicc, miszerint: eladó az internet 235 762 dvd-n, vagy ugyanez pornó nélkül 2 dvd-n. A felnőtt tartalmakat szolgáltató oldalak közül mindössze kettő van a térképen, egy százalékot sem elérő jelenléttel. Természetesen az is igaz, hogy ez a terület erősen fragmentált szektor, ráadásul a fájlmegosztókon gazdát cserélő tartalom ebben a kimutatásban nem szerepel.
Gazdag, gazdagabb, leggazdagabb | Mások zsebében turkálni mindig is izgalmas dolognak számított. Nem csoda tehát az internetes milliárdosokat tartalmazó lista szerepeltetése. Mint ahogy az sem meglepetés, hogy az élen a két Google-alapító, Larry Page és Sergei Brin tanyázik. A jelenlegi cégvezetővel, Eric Schmidttel csak azért nem sajátítják ki a dobogót, mert a Jeff Bezos, az Amazon megálmodójának számlájára az elmúlt évek alatt szintén került pár milliárd dollár.
A lista benjáminja a még mindig csak 25 éves Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója, akit nemrégiben választottak a legbefolyásosabb médiagurunak. A milliárdosok között mindössze egyetlen nőt találunk: Margaret Whitman, egykori eBay-vezért.
Pergő mutatók | A hogy működik elnevezésű fül alatt két ablakot találunk. A Realtimestatistics.org adatai alapján futó online számlálók döbbenetes értékeket mutatnak a világ adott napi levelezéséről, a lefutatott keresésekről, illetve arról, milyen ütemben növekszik az internetet elérni képes lakosság száma.
Mellette elég furán mutat az összeállítás talán legkevésbé értelmes része. Egy, az internet alapvető működését néhány animált képkockában elmagyarázó filmecske. Az egyébként nagyon korrekt anyagból valószínű, másnapra már szinte semmire sem fog emlékezni egy laikus felhasználó, hozzáértőknek pedig nyilvánvalóan nem tud semmi újat mondani.
Világhódítás | Végére hagytuk az indításban említett világtérképet, ahol 1998-tól 2008-ig követhetjük nyomon, mely országokban vált széles körben elérhetővé a mára sokunk számára alapvető szükséglettnek minősülő internet.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak