Bár a hagyományos televíziózást internetes médiaközponttá változtató Google TV nem indult valami fényesen, a keresőóriás mégis rágyorsít, a tavaly kiesett partnerek helyett két nagyágyú száll be a gyártásba.
A Google TV amerikai indulása enyhén szólva is harmatos sikereket hozott, miközben hardvergyártók is kihátráltak a projekt mögül:
a Logitech leállította Google TV platformra épülő set-top boxának gyártását, az Intel pedig
felszámolta azt a részleget, amelyben a tévés hardverekhez gyártott alapelemeket. A felhasználók túlbonyolítottnak találták az Android egy korábbi változatára épülő kezelőfelületet, a legfontosabb amerikai tévétársaságok pedig blokkolták webes tartalmaik streamelését a Google platformjára. Ennek ellenére a Google nem adja fel, sőt erősíteni szeretne - nem csoda, hiszen az Apple felől is a tévés törekvések felturbózásáról érkeznek hírek.
A Sony Google-alapú készüléke, az Internet TV: hamarosan nem lesz egyedül
Tigrisekkel megtámogatva ■ A Google bejelentése szerint két fontos gyártó, az LG és a Samsung is bemutat olyan okostelevíziókat, amelyeken a Google TV platform legfrissebb változata fut. Az eszközöket a január 10-én induló Consumer Electronics Show keretében lehet először kipróbálni, és forgalmazásuk is hamarosan megkezdődhet. Tévékészülékek terén eddig csak a Sony mutatott be Google TV-re épülő modellt, más gyártók (köztük a kihátráló Logitech) külön csatlakoztatható set-top boxok formájában támogatta a platformot.
Így viszont a televíziók három legnagyobb gyártója állt be a Google TV mögé, amely jelzés értékű abban a tekintetben, hogy ezek után kisebb gyártók is bátrabban vállalják fel a platformot - elsőként a hazánkban kevéssé ismert amerikai Vizio jelentette be, hogy szintén bemutat Google TV-s készülékeket.
Növekedés belsőleg ■ A Google TV-t futtató eszközökhöz eddig főként a Marvell gyártott chipeket, ebbe a folyamatba a tajvani MediaTek is beszáll, miközben a Google bejelentése szerint újrakezdődtek a tárgyalások a legfontosabb amerikai és nemzetközi tévécsatornákkal az internetes tartalmak használatáról. Emellett megnőtt speciálisan "droidos tévére" írt Android alkalmazások száma is, már 150-nél is több kifejezetten tévés használatra tervezett app érhető el. A platform októberi frissítése ráadásul nagyon jót tett a Google TV népszerűségének, a keresőóriás bejelentése szerint azóta sokszorosára növekedett a napi aktivációk száma.
A Reuters és a DisplaySearch piackutató előrejelzése szerint a televíziók 2011-ben teljesen stagnáló piaca idén újra növekedésnek indul, körülbelül 2 százalékkal - az emelkedést ráadásul pont a magasabb árkategóriás, extra funckiókkal (például interneteléréssel) rendelkező készülékek forgalma okozhatja.