100 milliós felhasználói tábort gyűjtött két év alatt a fejlődő országok mobilosainak szánt Facebook-alkalmazás, a Facebook for Every Phone.
A fejlődő országok mobilos felhasználói számára napi rutin a Facebook meglátogatása, az állapotfrissítések írása, lájkolása, vagy egy-egy fotó feltöltése. Az európai, USA-beli mobilos közösség tagjai gyakrabban veszik elő a készülékeiket, ha facebookozni támad kedvük, böngészőből már egyre ritkábban nyitják meg az oldalt. Mindezt az elterjedt okostelefonok, az egyre olcsóbb mobilnet előfizetések teszik lehetővé, ami egyáltalán nem jellemző a fejlődő országokra. 

2 év alatt 100 millió felhasználó  Brazília, India, Vietnám, Mexikó, vagy éppen Indonézia lakosai számára az olcsó mobilkészülékek érhetők el, így ez az egyetlen olyan csatorna, amelyen keresztül elérik a netet, vagy a közösségi oldalakat. A Facebook ezt már évekkel ezelőtt felismerte és Zuckerbergék azzal is tisztában vannak, hogy az említett államok hatalmas potenciált tartogatnak üzleti szempontból, amennyiben megoldják számukra a Facebook elérését. E stratégia részét képezte az a 2011-es felvásárlás, amely során a vállalat megszerezte az izraeli Snaptu mobilos fejlesztő céget. A csapat feladata egy olyan speciális alkalmazás elkészítése volt, amin keresztül gyorsan, hatékonyan elérhetők a Facebook funkciói.

Facebook for Every Phone: a szolgáltatók is támogatják

Ez a kezdeményezés a Facebook for Every Phone (Facebook minden telefonra) névre hallgat és a 70 millió dollárért megvásárolt Snaptu szakemberei olyan jó munkát végeztek, hogy két év alatt a semmiből mára 100 millió aktív felhasználót tudnak felmutatni. A Facebook for Every Phone a világon forgalomban lévő, több mint 3000-féle hagyományos készülékről elérhető: tulajdonképpen az összes olyan készülékről, amely nem tartozik az okostelefon kategóriába. A program sok elemében hasonlít a mobilos alkalmazásokra, és a Facebook összes fontos funkciója (Üzenőfal, Mesenger, fotók) elérhető a segítségével. 

Facebook for Every Phone  A programozás során az elsődleges szempont az volt, hogy minél kevesebb adatforgalom mellett működjön az app, ezért maga az alkalmazás is tulajdonképpen a Facebook távoli szerverein fut, a használat közben forgalmazott adatokat is a szervereken tömörítik, és csak utána juttatják vissza a mobilokra. A Facebook azzak is segítette az alkalmazás terjedését, hogy megegyezett egy sor szolgáltatóval, hogy engedjék el az app használata során felmerülő költségeket a felhasználóknak. 

Már 100 millióan használják

A 2011 óta eltelt időszak alatt össezgyűlt 100 millió felhasználó azonban egyelőre egyetlen cent hasznot sem hozott a Facebook számára, hiszen a hirdetési rendszereket még nem indították el ezeken a felületeken. A hosszú távú (vagy inkább középtávú) stratégia persze ezt nem is indokolja, hiszen jelenleg az felhasználói bázis építése, kiszélesítése történik. Az üzleti lehetőség pedig óriási: a Facebook 2013 első negyedéves üzleti adatai szerint a közel 1,5 milliárd dolláros bevétel mindössze 24 százaléka származik az USA-n, Kanadán, illetve az európai országokon kívülről, a hirdetési bevételeknek pedig egyelőre csak 30 százaléka származik a mobilos felületekről. 

Mobilban erősödött a Facebook 
Méretes bukó lehet a Facebook mobil
Eddig katasztrofálisan teljesít a Facebok Home 

Az Androidot célzó speciális kezelőfelület, a Facebook Home bukásnak tekinthető, hiszen a letöltési számok elmaradnak a várttól, illetve az erre alapított készülék, a HTC First sem érdekli a vásárlókat különösebben. Az Facebook a fejlődő országok felhasználói számára egyre kevésbé érdekes, viszont egy indiai, vagy Fülöp-szigeteki mobiltulajdonos számára nagyjából egyenlő az internettel. Az 1,1 milliárdos Facebook közösség számottevő növeléséhez ezek szerint arra a sok milliárd, egyelőre okostelefon nélkül mobilozó emberre lesz szükség, akikben nem csak a Facebook, hanem a Nokia is bízik.

42. Körkapcsolás: Mi és az MI

Mekkora teret hagy a projektmenedzsereknek a mesterséges intelligencia? Többek között erre az aktuális kérdésre keresték a választ a PMSZ rendezvényén.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.