Az IDC adatai szerint csak az androidos gyártók tudtak növekedni, a Nokia pedig továbbra is lejtmenetben.
A 2013 első negyedévének globális adatairól már volt szó korábban, de érdemes az IDC legfrissebb, a nyugat-európai piacra koncentráló jelentését is megvizsgálni. E szerint Európa 2004 óta a leglassabb növekedést produkálta, aminek oka egyrészt az, hogy a 13%-al kevesebb hagyományos mobilt szállítottak le a gyártók, de ennél sokkal meglepőbb, hogy az okostelefonok piaca is visszavett a növekedésből. 

Android, előre!  Az androidos mobilok gyártói viszik a prímet, közülük is a Samsung emelkedik ki magasan, amely 2013 első negyedévében majdnem 20 millió mobiltelefont szállított le Európában, amivel majdnem a piac felét uralja. A 20 millióból 14,3 millió okostelefon, ami az előző év hasonló időszakához képest 31%-os növekedést jelent, de az összesített eladásokat tekintve szintén sikerült egy 10 százalékos növekedést összehozni az előző évhez képest. Az Apple található a második helyen 6,2 millió iPhone-al, ami 11 százalékos visszaesés 2012-höz képest, de ez még így is elég egy tisztes, 20 százalékos piaci részesedéshez. 

A gyártók összesített, illetve csak az okostelefonokra vonatkozó teljesítménye és piaci részesedése 
(forrás: IDC, a kép nagyítható)

A nem okos készülékek piacán a Nokia még mindig tényező, hiszen ezeknek a mobiloknak köszönhetően 6,1 millió készüléket produkáltak a finnek, ami 14 százalékos részesedést jelent, de ha csak az okos mobilokat nézzük, akkor már csak 1,6 millió darabról és 5 százalékos részesedésről beszélhetünk, ami 30%-os visszaesés 2012 első negyedévéhez képest. Az első ötben még két gyártónak (LG, Sony) maradt hely, ami azt jelenti, hogy a kínai cégek az európai piacon még nem számítanak komoly tényezőnek. 

Rekorder LG  Az LG megugrott, a számokból (2,5-2,4 millió darab mobil) pedig kiderülhet, hogy a koreaiak mindössze 100 ezer hagyományos készüléket szállítottak le. Az okostelefonokkal viszont félmillióról 2,4-re ugrottak, ami látványos, 380%-os növekedést hozott előző évhez képest. A Sony 3,2 milliója csak smartphone-okból tevődik ki, hiszen a vállalat már nem foglalkozik buta telefonokkal. A japánok az európai piacon ezzel a 3,2 millióval 100 százalékos növekedést hoztak össze 2012 Q1-hez képest, rajtuk kívül pedig érdemes még az egyéb kategóriát figyelni, ahol mindkét csoportban 30 százalék feletti visszaesést mért az IDC.

Először kelendőbb az okostelefon, mint a buta 
Képtelen lassítani a tabletpiac
Az Android és az iOS bekebelezte a piacot 

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.