Az IDC adatai szerint csak az androidos gyártók tudtak növekedni, a Nokia pedig továbbra is lejtmenetben.
A 2013 első negyedévének globális adatairól már volt szó korábban, de érdemes
az IDC legfrissebb, a nyugat-európai piacra koncentráló jelentését is megvizsgálni. E szerint Európa 2004 óta a leglassabb növekedést produkálta, aminek oka egyrészt az, hogy a 13%-al kevesebb hagyományos mobilt szállítottak le a gyártók, de ennél sokkal meglepőbb, hogy az okostelefonok piaca is visszavett a növekedésből.
Android, előre! ■ Az androidos mobilok gyártói viszik a prímet, közülük is a Samsung emelkedik ki magasan, amely 2013 első negyedévében majdnem 20 millió mobiltelefont szállított le Európában, amivel majdnem a piac felét uralja. A 20 millióból 14,3 millió okostelefon, ami az előző év hasonló időszakához képest 31%-os növekedést jelent, de az összesített eladásokat tekintve szintén sikerült egy 10 százalékos növekedést összehozni az előző évhez képest. Az Apple található a második helyen 6,2 millió iPhone-al, ami 11 százalékos visszaesés 2012-höz képest, de ez még így is elég egy tisztes, 20 százalékos piaci részesedéshez.
A gyártók összesített, illetve csak az okostelefonokra vonatkozó teljesítménye és piaci részesedése
(forrás: IDC, a kép nagyítható)
A nem okos készülékek piacán a Nokia még mindig tényező, hiszen ezeknek a mobiloknak köszönhetően 6,1 millió készüléket produkáltak a finnek, ami 14 százalékos részesedést jelent, de ha csak az okos mobilokat nézzük, akkor már csak 1,6 millió darabról és 5 százalékos részesedésről beszélhetünk, ami 30%-os visszaesés 2012 első negyedévéhez képest. Az első ötben még két gyártónak (LG, Sony) maradt hely, ami azt jelenti, hogy a kínai cégek az európai piacon még nem számítanak komoly tényezőnek.
Rekorder LG ■ Az LG megugrott, a számokból (2,5-2,4 millió darab mobil) pedig kiderülhet, hogy a koreaiak mindössze 100 ezer hagyományos készüléket szállítottak le. Az okostelefonokkal viszont félmillióról 2,4-re ugrottak, ami látványos, 380%-os növekedést hozott előző évhez képest. A Sony 3,2 milliója csak smartphone-okból tevődik ki, hiszen a vállalat már nem foglalkozik buta telefonokkal. A japánok az európai piacon ezzel a 3,2 millióval 100 százalékos növekedést hoztak össze 2012 Q1-hez képest, rajtuk kívül pedig érdemes még az egyéb kategóriát figyelni, ahol mindkét csoportban 30 százalék feletti visszaesést mért az IDC.