Belátható időn belül megduplázódhat a képernyőnek használt felületek száma, ahogy a tartalom átméretezhetővé és megjeleníthetővé válik a tévéken vagy okostelefonokon túl akár a nappali falán és a fürdőszobai tükrön is.
A Cisco internetes üzleti megoldásokért felelős részlege (IBSG) tavaly tette közzé az online videók fogyasztásáról készített felmérését, amely a professzionális videótartalom gyors online növekedésének hatásait vizsgálta. Bár a kutatás az amerikai piacra korlátozódott, így a benne szereplő adatok Magyarországról nézve legfeljebb csak tájékoztató jellegűek, mindenképpen meghatározzák azokat a trendeket, amelyek idehaza is érvényesülnek. Eszerint a szóban forgó műsorok több mint 14 százalékát tavaly már az interneten keresztül érték el az emberek, az online videók a szélessávú előfizetők körében pedig simán verték a DVD és Blue-ray filmeket vagy a műholdas és IPTV tartalmakat.

Elkerülhetetlen változás  A fogyasztói szokások változására jellemző, hogy sokan pontosan akkor és pontosan ahhoz akarnak hozzájutni, amikor és amit éppen akarnak, és az erőforrás-kímélő rendszerekben gondolkodnak: a streamelés 4:1 arányban verte a megvásárolt tartalom letöltésére épülő modelleket. Bár a fogyasztók tömegesen sereglenek az ingyenes oldalakhoz, már 27 százalékuk vásárolna több videotartalmat, amennyiben azt biztonságos felhőalapú szolgáltatás keretei között tehetné meg. A tanulmány ennek megfelelően a televíziózás jövőjét a cloud megoldásokban határozza meg, kiemelve az elérhetőség, a megbízhatóság, a kényelem vagy az értéknövelő funkciók követelményeit.





A Cisco szerdai sajtóbeszélgetésén a vállalat bostoni és New York-i helyszínekről bejelntkező munkatársai vázolták azt a koncepciót, amely a felhasználók mellett az iparági szolgáltatóknak is komoly lehetőségeket tartogat. Ennek alapja, hogy belátható időn belül megduplázódik a képernyőnek használt felületek száma, ahogy a tartalom átméretezhetővé és megjeleníthetővé válik akár a nappali falán vagy a fürdőszobai tükrön is, ahogy beérnek a hajlékony kijelzők és más technológiák, a hagyományos csatornák pedig "elolvadnak" a bárhol elérhető, személyre szabott tartalom, a kontextuális és interaktív hirdetési megoldások vagy például az ajánlásalapú hozzáférés és az integrált felületek megjelenésével.

Érdekes, hogy a változások bekövetkeztét a megkérdezett szakértők túlnyomó többsége biztosra veszi, különbséget csak a dolgok kifutásáról alkotott véleményekben találhatunk: a középértéknek jelölt 2030-as dátumot jelentős részük reálisnak tartotta, míg az egyes gyakorlatok és technológiák fősodorba kerülését más-más arányban ítélték ennél gyorsabbnak vagy lassabbnak. Részletesebben itt olvasható felvetéseivel a Cisco már évekkel ezelőtt olyan trendeket határozott meg, amelyek sok felhasználó szemében régóta nyilvánvalóak voltak, de a vállalat az elmúlt időszakban a jövőkép gyakorlati megvalósítása felé is komoly lépéseket tett.

Ott lennének minden képernyőn  A társaság tavaly augusztusban zárta le az NDS Group 5 milliárd dolláros akvizícióját, ami a vállalat legjelentősebb cégfelvásárlása volt azóta, hogy néhány évvel ezelőtt magába olvasztotta a videokonferencia-megoldásokat gyártó Tandberget. Az NDS a szolgáltatóktól a végfelhasználókig terjedő fizetőtévé-technológiák egyik meghatározó szállítójaként került a Cisco figyelmének középpontjába, amely pedigrés ügyfelei és a fejlődő piacokon kiépített hídfőállásai mellett a társaság portfólióját is különféle technológiákkal bővítette a set-top/DVR szoftverektől az elektronikus műsorkalauzon és a digitális tartalomkezelő szoftvereken át a fejállomás-rendszerekig.





A Cisco egyik legfontosabb növekedési vektorának tekinti a videózást, amelyet álláspontja szerint akkora jelentőségre tesz szert az elkövetkező évtizedekben, amelyhez csak a telefon és a hang huszadik századi dominanciája mérhető. A vállalat nem titkolt célja, hogy a cloud előnyeire épülő, a modernizációt és a differenciálódást lehetővétévő termékeivel a televíziós szolgáltatói szegmens piacvezető szállítójává váljon. Ehhez a törekvéshez kapcsolódik az NDS felvásárlása, hasonlóan a tévés set-top boxokat gyártó Scientific Atlanta korábbi akvizíciójához vagy a két évvel ezelőtt bemutatott Videoscape platform fejlesztéséhez.

Kezdünk belebetegedni a nagy mobilitásba
Szolgáltatásokkal növekedne a Cisco

A Videoscape konvergens televíziós és internetes szolgáltatásokat biztosított a legtöbb képernyőn, a tévétől kezdve az okostelefonokig. Utóbb a Cisco saját médiaplatformjának és az NDS megoldásainak egyesítésével jött létre a Videoscape Unity, amelyet a társaság magával vitt az idei CES kiállításra is. A Cisco Magyarország szolgáltatói piacért felelős vezetője, Dalos Ottó szerint az egyedileg fejlesztett, de behatárolt igényeket kielégítő, illetve a szabványos, de kevésbé testreszabható megoldásokkal szemben a Videoscape Unity képes rá, hogy ötvözze a standard felhőt és a különböző képernyőkhöz igazított tartalmakat.

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.