Nagy nehézségek árán, több napos munkával sikerült csak helyreállítani a vonattársaság elektronikus jegyrendszerét. A szerdán fellépő üzemzavar vasárnap délutánig tartott.
Vasárnap délután két órára tudta csak helyreállítani a MÁV-START Zrt. az elektronikus jegyértékesítési rendszerét. Most már újra zavartalan az online vásárlás és a menetjegyek helyszíni kinyomtatása - közölte az MTI-vel a vasúttársaság.
Van-e-jegye? ■ Az
e-ticket rendszer meghibásodása legalább 1100 utast érintett, akik nem tudták átvenni interneten keresztül vásárolt jegyüket. A nemzetközi jegyet duplán váltó utasoknak a MÁV-START Zrt. a felhasznált menetjegyek értékének egy részét utazási utalvány formájában visszaadja - írják a közleményben. Az utazási kuponokat illetve az újonnan megváltott menetjegyek árának visszatérítését az ügyfélszolgálat bármely elérhetőségén lehet igényelni akár e-mailen vagy faxon illetve levélben.
A közlemény nem részletezi, milyen jellegű hiba lépett fel, csak annyit közöltek, hogy a MÁV szakemberei az informatikai rendszerek gyártójának közreműködésével kijavították a meghibásodott hardver- és szoftverelemeket.
Kár érte ■ Az ilyen jellegű üzemzavar nem csupán az éppen jegyet váltó utasoknak kellemetlen, de a vasúti közlekedés, az azzal kapcsolatos szolgáltatások fejlődésére is káros hatással van. Az elektronikus jegyrendelés mind az utasok, mind a MÁV számára kényelmes, illetve olcsó megoldás. Az új szolgáltatásba vetett bizalom viszont könnyen megrendülhet az ilyen esetek következtében, ami visszavetheti az adaptáció sebességét és méretét. A dolgot csak tovább súlyosbítja, hogy nem pár óriáig, hanem jó néhány napig tartott a helyreállítás.