A száz legnagyobb vállalatra kiterjedő felmérésből kiderül, hogy jó arányban, de gyakran nem megfelelően használják a cégek a web 2.0-s csatornákat. Nagyon ritka az olyan óriásvállalat, amely a webkettes eszközök minden lényeges elemét beveti.

A Burson-Martsell felmérése tavaly novembertől idén januárig vizsgálta a Fortune Global 500 listáján szereplő száz legnagyobb cég webkettes jelenlétét. A négy legjelentősebb terület (Facebook, Twitter, YouTube és vállalati blog) valamelyikét 79 óriáscég használja. Ez magas számnak tűnhet, de vegyük figyelembe, hogy olyan méretű vállalatokról van szó, amelyeknek ez a fajta jelenlét manapság már magától értetődő kellene legyen.
 

Az eszközök között a Twitter mikroblog a legnépszerűbb, háromból két cég rendelkezik vele. Nincs látványos különbség a Facebook és a YouTube (54 és 50) elterjedésében, míg vállalati blogot, blogokat mindössze a mamutvállalatok egyharmada ír. Mind a négy elem együttes használta kiábrándítóan keveseknél, alig 20 vállalatnál figyelhető meg. Ez azt mutatja, még itt is bőven van mit pótolniuk.

A használat minőségét vizsgálva újabb szemöldökráncolásra alkalmas adatokat találunk. A vizsgált csoportba olyan vállalatok tartoznak, mint a BP, az ING vagy éppen a Toyota. Ennek fényében nagyon kevésnek tűnik, hogy egy hét alatt mindössze 59 százalék volt aktív saját FB-oldalán. Vagy az, hogy a meglévő kevés céges blog közül, is alig akadt egyharmad, ami az elmúlt hónapban frissült.

Vegyes csiripelés |  A Twitter-aktivitás tekintetében találunk pár jó példát, ahol nem csupán céges sajtóközlemények promotálására használnak. A cégek harmada aktívan részt vesz a mikroblogolásban, így reagálnak kommentekre, visszacsiripelnek más tweeteket. A téma élharcosa a Sony. PlayStation oldalának bőven 100 ezer fölötti, míg a Sony Entertainmentnek bő 50 ezer követője van jelenleg. Miközben a Sony maga is összesen 6000 Twitter-oldalt követ.

Stadionnyi rajongó |  Az biztos, hogy rajongógyűjtés szempontjából nincs problémájuk a Facebookkal a nagyvállalatoknak. Akik jelen vannak, többnyire több tízezer követőt tudnak felmutatni. Az igazán élenjáró cégeknél nem ritka, hogy termékcsoportok, vállalati ágak szerint külön oldalakat futtatnak. Ebben a tekintetben is a Sony az egyik eminens.

Ha film, akkor Amerika |  A YouTube-elterjedtség erős földrajzi különbségeket mutat. Elsősorban az egyesült államokbeli cégek élnek a saját videocsatornában rejlő lehetőséggel. Szektor tekintetében nyilván azoknál a vállalatoknál találunk példákat, ahol a videós bemutatásnak fontos szerepe van a termékértékesítésben. Ide tartoznak a szórakoztatóelektronikával és autógyártással foglalkozó vállalatok.

Ázsiai blogfölény |  Ahogy a videók Amerikához köthetők, úgy a blogoknál is megfigyelhető a koncentrált jelenlét, de ebben az esetben az ázsiai kötődésű cégeknél. A kutatók szerint ennek az az oka, hogy a blogok nagyobb kontroll alatt tarthatók, mint például egy YouTube-videó. Az amerikai cégek itt óriási elmaradásban vannak, mindössze egytizedüknél van blog, és azok is alig-alig frissülnek.



Szakértők figyelmeztetnek: ne küldözgessünk chatbotoknak az orvosi leleteinket

Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.