A mikroblog szolgáltatás 100 milliónál is több blognak ad otthont, az utóbbi évek növekedése töretlen.
A Twitter, Facebook, Instagram hármas dominanciája mellett kissé kevesebb szó esik a
Tumblr-ről, pedig az utóbbi években folyamatos növekedést produkál. A mára hazánkban is stabil törzsközönséggel rendelkező mikroblog már több mint 100 millió bloggal rendelkezik, amelyeken összesen 44,6 milliárd bejegyzés található meg.
Kellet az app ■ A 2007 februárjában
David Karp és
Marco Arment (utóbbi azóta kivált a cégből, hogy az Instapaperre koncentráljon) által elindított, befektetői csoportok támogatását élvező szolgáltatás sokáig nem lódult meg, bár két héttel az indulás után már 75 ezer felhasználóval rendelkeztek. Az első nagyobb ugrás 2009-ben következett be, amikor az alapítók felvásároltak egy rajongók által készített iPhone appot, a Tumblerette-et, majd ezt követően megjelent a Tumblr saját, hivatalos alkalmazása az App Store-ban.
Egyszerű - nagyszerű
Ennek, illetve a Facebookkal, illetve Twitterrel való összekötésnek köszönhetően 2010 júliusára naponta 25 ezer új felhasználó érkezett, az első komolyabb, 50 milliós határt pedig 2012 áprilisára érte el a Tumblr. A fejlődés tempóját jól érzékelteti, hogy március elején még 93 millión állt a számláló, vagyis
alig egy hónap alatt 6 millió új blog indult el.
A gyors gyarapodás nem véletlen: a Tumblr elsősorban azoknak szól, akik vizuális információkat osztanának meg a többiekkel, de nincs kedvük sokat bíbelődni a programozással, vagy a blog szerkesztésével. Éppen ezért egyfajta kibővített Twitterre hasonlít, mivel itt is lehet egymás posztjait lájkolni, és újra megosztani azokat, egy Tumblr létrehozása pedig pár kattintásból megvan. A látogatók nagy része (45%) az USA-ból érkezik, de a szolgáltatás rendkívül népszerű Brazíliában és Angliában is.
Mindössze 27 éves: David Karp a Forbes címlapján
Van benne üzlet ■ A Tumblr nem kizárólag a hipszter fiatalok és egyetemisták játszótere,
sok vállalkozás felfedezte magának és próbálja az üzlet felfuttatására használni. Van közöttük hotel, divatcég, napilap, magazin, zenei kiadó, akik a megszokott közösségi oldalas jelenlétüket egészítik ki a Tumblr segítségével. A 2011 augusztusában 800 millió dollárra értékelt mikroblog egyelőre keresi a megfelelő üzleti formákat, eddig mindössze egyetlen kampány futott a felületén 2012 nyarán, amit 16 kísérleti hirdetés előzött meg.
David Karp a Bloombergnek adott interjújában egyértelműen a hirdetésekben lát lehetőséget, de csak olyan kreatív anyagok készítésére ösztönzi a cégeket, amelyek passzolnak a Tumblr adott tematikájához, inkább annak részeként jelenik meg, aminek eredményeként az erre érzékeny látogatók is könnyebben fogadják be az üzenetet.