A China Mobile hálózatán már most 42 millió iPhone működik, pedig a telefon hivatalosan nem is kapható.
Az Apple nagy erőkkel készül Kína bevételére, és noha egyszer sem ismerte el hivatalosan, az új készülékportfóliót egyértelműen a kínai piac meghódításához tervezték.
Az iPhone 5 újracsomagolása, a színes műanyag borítás használata, az aranyra színezett prémium modell, az iPhone 5s mind arra utal, hogy igyekeznek a lehető legszélesebb vevőkört elcsábítani.
Nem hivatalosan, de tarolnak ■ A Sina Tech oldalán megjelenő írás szerint azonban erre alapvetően nem is nagyon lenne szükség, hiszen a világ legnagyobb szolgáltatója, a China Mobile hálózatán már most 42 millió iPhone működik, ami több, mint az amerikai AT&T és Verizon összesített iPhone állománya. A kiszivárgott információk szerint az Apple új készülékei már zöld lámpát kaptak a kínai hatóságoktól, és úgy néz ki, hogy novembertől végre meg is indulhat a forgalmazásuk. A 740 millió előfizetővel rendelkező China Mobile stratégiai fontosságú az Apple számára, nem véletlen, hogy
Tim Cook az utóbbi években több hivatalos látogatást is tett az országban.
Az Apple legutóbbi üzleti jelentése szerint a harmadik negyedévben
31,2 millió iPhone-t és 14,6 millió iPad-et adtak el, mely adatok jól mutatják, hogy az a 42 millió készülék milyen nagy jelentőségű. Főleg akkor, ha tudjuk, hogy az Apple eddigi mobiljai nem támogatták a China Mobile speciális, TD-SCDMA/LTE 3G/4G hálózatát, így ez a 42 millió készülék a mai napig kizárólag a lassú 2G, azaz GPRS, vagy EDGE kapcsolatot volt kénytelen használni.
Az iPhone 5c tokjai sem az európai ízlést követik
Kína és Japán lehet a húzóerő ■ A nagy kérdés innentől az, hogy az iPhone hivatalos megjelenése után mi történik azzal a 42 millió felhasználóval, akik kártyafüggetlenül, vagy a szürke/feketepiac valamelyik csatornáján szerezték be mobiljukat? Vajon kapnak az alkalmon, és élnek a szolgáltatójuk valamelyik előfizetési lehetőségével, vagy maradnak a régi, de lassú mobilnetet adó készüléküknél? Nagyjából ez lesz a kulcsa annak, hogy az Apple milyen eredményeket ér majd el Kínában, persze hozzávéve azt az előfizetői bázist is, amelyik újonnan fog előfizetni és iPhone-t vásárolni.
A Deutsche Bank szakértőjének,
Chris Whitmore-nak az Appe Insidernek adott nyilatkozata szerint a jelenlegi kínai iPhone-használók többsége váltani fog az új készülékekre, így hivatalosan biztosan több millióval fog nőni az eladott mobilok száma. Az új készülékek megjelenésével egy időben
az Apple bejelentette az NTT DoCoMoval kötött megállapodását, ami azt jelenti, hogy szeptember végén a japán operátornál is megjelennek az iPhone-ok. Whitmore összesítése szerint az várható, hogy a következő negyedévben 35 millió darabbal több mobilt értékesíthet az Apple, ami jelentősen javíthatja az üzleti eredményeket.