Átlépte a hazai digitális televizióra előfizetők száma a másfél milliós határt - derült ki az NMHH friss gyorsjelentéséből.
A
Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) gyorsjelentése a tizennégy magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatására épül és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának körülbelül 86 százalékát fedi le.
A mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül közel 3,2 millióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó több mint 600 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.
Másféle számok ■ A legfrissebb, májusi adatokat tartalmazó jelentésből kiderül, hogy ebben a hónapban sikerült Magyarországon először átlépni a másfél milliós szintet a digitálistelevízió-előfizetések számát tekintve. A szolgáltatók adatai alapján kimutatott 1 531 ezer előfizetés azt jelenti, hogy immár a teljes tévés piac közel 56 százalékát teszik ki a digitális technológiák.
A grafikon a hazai digitális tévés piac szereplőinek erőviszonyát mutatja. Mint látható, a három legnagyobb szolgáltató a teljes torta közel 70 százalékát birtokolja.