A Google évek óta rakétázik, a Microsoft-birodalom pedig lassan a tönk szélére kerül. Vagy mégsem? Nézzük, hogy teljesített a két vállalat az elmúlt években!
A Microsoft csak küszködik a keresőpiacon a Google elleni versenyben, a táblagépek mezőnyében a kanyarban sincs az Apple-höz képest, riválisai pedig elnéző mosollyal szemlélik, amit az okostelefonok területén művel. A hasonló közhelyek alapján sokan hiszik, hogy a Google teljesen ránőtt a Microsoft nyakára, és a villámgyorsan terjeszkedő vállalat lassan már pénzügyi teljesítményét tekintve is lehagyja a szoftveróriást. A számok azonban más képet festenek: bár a Google valóban döbbenetes ütemű növekedést produkált bő egy évtizeddel ezelőtti indulása óta, piaci súlya egyelőre jóval elmarad a Microsofté mögött.
Az elmúlt nyolc évben a két vállalat bevételei között legalább 30 milliárd dollár volt a különbség, ami több, mint a Google eddigi legmagasabb, 2010-es forgalma. A Google profitja következetesebben növekszik, de a Microsoft is masszívan nyereséges. Ennek alapját ráadásul a Windows és az Office termékek jelentik, amelyekhez a jövőben is biztos bevételek (SharePoint, Dynamics CRM) járulnak majd az üzleti alkalmazások területén. A Google bármilyen látványosan is fejlődik, annyi biztosnak tűnik, hogy még jó darabig nem érheti utol egyik legfontosabb versenytársát.