Az online hirdetési rendszerek már jobban teljesítenek, mint a nyomtatott média, a Google pedig egymagában veri az amerikai újságkiadókat. Ezért is érdekes, hogy saját mobil operációs rendszerén nem az internetes óriás keresi a legtöbbet.
Az online hirdetési költések már világszerte túlnőttek az újságokon és magazinokon, egyedül a televíziót nem sikerült megelőzniük. Ezt jól szemlélteti a német Statista oldalán közzétett diagram, amely az Egyesült Államok nyomtatott médiájának hirdetési bevételeit hasonlítja össze az ugyancsak amerikai Google eredményeivel: eszerint a dotkom vállalat az idei első félévben már 20,8 milliárd dollárnyi hirdetési pénzt lapátolt be világszerte, szemben a nyomtatott kiadványok összesen 19,2 milliárdos bevételével.

Az összehasonlítás nyilvánvalóan sántít, amennyiben a Google hirdetési gépezete globálisan működik. Az újságok általában online forgalmat is bonyolítanak, ami nem jelenik meg az idézett statisztikában, és a Google bevételeinek egy része ugyancsak visszaáramlik a kiadókhoz. Az viszont mindenképpen beszédes, hogy a 14 évvel ezelőtt alapított vállalat akár ebben az összehasonlításban is megelőzött egy évszázados múltra visszatekintő iparágat.

Róka fogta csuka  Érdemes figyelembe venni, hogy a fenti reláció fordított előjellel bukkan fel a Google és a Samsung viszonylatában az Android rendszer kapcsán. A Samsung mobil üzletágának felemelkedése egy az egyben a Google operációs rendszerének adaptációjához, pontosabban a Galaxy termékek kibocsátásához köthető, és mára a dél-koreaiak többet keresnek ezen a területen, mint amennyi a "mobile first" jelszót zászlajára tűző keresőcég teljes nyeresége.

Hajlékony kijelzőkkel támad a Samsung
Részleges tűzszünet az Apple-Android fronton

Kérdés, hogy a Samsung jelenlegi szárnyalása mennyire fenntartható dolog, és más androidos gyártók – köztük a Google tulajdonában lévő Motorola – miért képtelenek akár csak megközelíteni is ezeket az eredményeket, illetve maga a Google képes lesz-e visszanyerni az ellenőrzést saját rendszerének ökoszisztémája fölött. Egyesek már azon elmélkednek, hogyha a trendek még egy darabig ugyanebbe az irányba tartanak, akkor a Samsung idővel akár a Google-re is vételi ajánlatot tehet. Nekünk ennyire nem muszáj előreszaladnunk, de az alábbi ábrák így is érdekesek:

 

Megerősítette a Fehér Ház, nem elírás a 245 százalékos kínai importvám

A dolog ezen a szinten már régen értelmét vesztette, de az kétségtelen, hogy az értelmetlen rekordok is rekordok.
 
Hirdetés

Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban

A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.

A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.