1,15 milliárd aktív havi és 700 millió aktív napi felhasználó. A Facebook legutóbbi jelentése szerint ennyien használják a közösségi oldalt, de csak az USA területén esténként, főműsoridőben 88-100 millió ember ül a számítógép elé a TV-k képernyője helyett. Zuckerbergék rendkívül óvatosan próbálják ezt az embertömeget reklámbevételekre fordítani, de a Bloomberg értesülései szerint a következő lépés az lesz, hogy 15 másodperces reklámok jelennek meg az üzenőfalon.
TV-reklám helyett ■ A Facebookon eddigi hirdetései bannerekből, illetve az üzenőfalon elhelyezett ajánlott posztok megjelenéséből állt, de a magát megnevezni nem kívánó forrás szerint most az eredetileg TV-re forgatott, ott megjelenő hirdetések megszerzése, „átirányítása” a cél. Ezzel a megoldással megszólítható lenne a felhasználók azon része, akik tévézés helyett is a Facebookot választják esténként. A Bloomberg úgy tudja, hogy a reklámokat egy egész napra lehetne megvásárolni és azokat a felhasználók kora és neme alapján targetálni. Ez is része annak a stratégiának, mely szerint a hagyományos televíziós hirdetési metódusok másolásával szerezné meg magának a hirdetőket a Facebook.
A reklámok megjelenésének gyakoriságáról annyit lehet tudni, hogy egy spot naponta legfeljebb háromszor tűnne fel az üzenőfalon. Az elérés nagyságától függően az egy napos hirdetési csomag ára 1 millió és 2,5 millió dollár között mozogna, közölte a Bloomberg. Mark Zuckerberg már hónapok óta fontolgatja eme hirdetési forma bevezetését, de állítólag már kétszer elhalasztotta a bevezetését, mert a CEO attól fél, hogy felhasználók bedühödnek az üzenőfalon megjelenő, egyébként nagy felbontású reklámok kapcsán és tömegesen elpártolnak az oldaltól.
Ön mit szólna? ■ Szakértők szerint az időzítés a lehető legjobb, hiszen a netes közösségek épp mostanra szokták meg a rövid videók megjelenését a különböző közösségi csatornákon. A trendet a Twitter által fejlesztett Vine indította be, ahol legfeljebb 6 másodperces videókat lehet megosztani, ezt pedig az Instagram követte, ahol maximum 15 másodperces felvételeket lehet rögzíteni.
A felhasználók tehát a formátumhoz, illetve a reklám hosszához már hozzászokhattak, a kérdés csak az, hogy a TV társaságok, illetve a hirdetők hajlandók-e váltani felületet, és a felhasználókra milyen hatással lesz a 15 másodperces spotok megjelenése.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak