Az üzenőfalra pozicionált, maximum 15 másodperces spotok naponta háromszor jelennének meg.

1,15 milliárd aktív havi és 700 millió aktív napi felhasználó. A Facebook legutóbbi jelentése szerint ennyien használják a közösségi oldalt, de csak az USA területén esténként, főműsoridőben 88-100 millió ember ül a számítógép elé a TV-k képernyője helyett. Zuckerbergék rendkívül óvatosan próbálják ezt az embertömeget reklámbevételekre fordítani, de a Bloomberg értesülései szerint a következő lépés az lesz, hogy 15 másodperces reklámok jelennek meg az üzenőfalon.

TV-reklám helyett  A Facebookon eddigi hirdetései bannerekből, illetve az üzenőfalon elhelyezett ajánlott posztok megjelenéséből állt, de a magát megnevezni nem kívánó forrás szerint most az eredetileg TV-re forgatott, ott megjelenő hirdetések megszerzése, „átirányítása” a cél. Ezzel a megoldással megszólítható lenne a felhasználók azon része, akik tévézés helyett is a Facebookot választják esténként. A Bloomberg úgy tudja, hogy a reklámokat egy egész napra lehetne megvásárolni és azokat a felhasználók kora és neme alapján targetálni. Ez is része annak a stratégiának, mely szerint a hagyományos televíziós hirdetési metódusok másolásával szerezné meg magának a hirdetőket a Facebook.
 

Mark Zuckerberg: a TV babérjaira törnének
(fotó: AP) 

A reklámok megjelenésének gyakoriságáról annyit lehet tudni, hogy egy spot naponta legfeljebb háromszor tűnne fel az üzenőfalon. Az elérés nagyságától függően az egy napos hirdetési csomag ára 1 millió és 2,5 millió dollár között mozogna, közölte a Bloomberg. Mark Zuckerberg már hónapok óta fontolgatja eme hirdetési forma bevezetését, de állítólag már kétszer elhalasztotta a bevezetését, mert a CEO attól fél, hogy felhasználók bedühödnek az üzenőfalon megjelenő, egyébként nagy felbontású reklámok kapcsán és tömegesen elpártolnak az oldaltól.

Ön mit szólna?  Szakértők szerint az időzítés a lehető legjobb, hiszen a netes közösségek épp mostanra szokták meg a rövid videók megjelenését a különböző közösségi csatornákon. A trendet a Twitter által fejlesztett Vine indította be, ahol legfeljebb 6 másodperces videókat lehet megosztani, ezt pedig az Instagram követte, ahol maximum 15 másodperces felvételeket lehet rögzíteni.

A felhasználók tehát a formátumhoz, illetve a reklám hosszához már hozzászokhattak, a kérdés csak az, hogy a TV társaságok, illetve a hirdetők hajlandók-e váltani felületet, és a felhasználókra milyen hatással lesz a 15 másodperces spotok megjelenése.
 

Pénznyomdává változott a Facebook 
Olcsó mobilokon is nyomul a Facebook
Régóta hiányolt funkciót vezet be a #Facebook 

Közösség & HR

MI-vezérelt embermosógép készül Japánban

A pilótafülkére emlékeztető szerkezet gyors mosó-szárító programot és teljes felfrissülést ígér a felhasználóknak.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.