Egyre több az internetes áruház nemzetközi szinten és itthon is. De vajon azzal mindenki tisztában van, mit szeretnek a "kattintós vásárlók", mik azok a funkciók és szolgáltatások, amiért költeni kezdenek a weben?
Webáruházat létrehozni manapság már nem atomtudósokat megszégyenítő feladat. Minimális HTML tudás mellett, valamilyen tartalomkezelő (például WordPress vagy Joomla) vagy e-commerce (Magento) rendszer használatával, vagy épp valamilyen előre gyártott panelekkel építkező online szolgáltatást igénybe véve akár néhány nap alatt létrehozhatjuk saját internetes boltunkat, feltölthetjük árukkal, és várhatjuk az első rendeléseket. Sokszor azonban hiába.
A vonzás szabályai ■ Az alábbi infografika a Lab24 piackutató cég felmérésén alapulva mutatja be azt a néhány alapvető tudnivalót, amit a kezdő webshop-tulajdonosoknak mindenképpen ismerniük kell. Persze senki ne gondoljon magasröptű, eddig titkos felismerésekre, a kutatás tapasztalatainak jó része egyértelmű.
A vásárlók egy része olyan termékekért megy internetes boltba, amelyeket élőben "ciki" lenne megvenni, fontosak számukra az árak, de még inkább az akciók, a kényelmes vásárlás, a jó vevőszolgálat, az ingyenes kiszállítás és a könnyen kezelhető visszáru lehetősége is. Az sem elhanyagolandó, ha a webshop vevőszolgálata készséges és elérhető, no és persze figyelembe veszi a kapcsolódó Facebook oldalon elhelyezett vevői hozzászólásokat, kritikákat is.