A hírek szerint a Google egy új megközelítéssel próbál komoly részesedést kihasítani abból a piacból, melynek körülbelül kétharmadát jelenleg az Amazon.com birtokolja. Míg utóbbi saját eszközzel (Kindle) és saját internetes boltján keresztül generál bevételt, a Google inkább a sűrű fillérre szavaz, és mindenkinek felajánlja az együttműködési lehetőséget, aki lát fantáziát abban, hogy saját oldalán, blogján helyet adjon az Editions tartalmainak.
Lepaktálnának a fél világgal ■ A Google modellje abban is eltérő, hogy értékesítési modelljében nem kapnak kizárólagos fókuszt a táblagépek vagy a digitális könyvolvasó eszközök. A cég szeretné, ha az ajánlata a hagyományos internetes tartalmakkal összefűzve a lehető legnagyobb közönséget érné el. Ennek érdekében együttműködési lehetőséget kínál minden interneten jelenlévő cégnek vagy magánszemélynek. Tehát egy mondjuk horgászattal foglalkozó blogon el lehet helyezni egy kifejezetten ilyen tartalmakra szűrt könyvajánlót, aminek bevételéből a blog tulajdonosa részesedést kap. Ennek mértékéről egyelőre nincs félhivatalos információ sem. Természetesen partnerség keretében online könyvesboltok, hálózatok, illetve saját jogán a Google is árulni fogja a digitalizált könyveket.
A Google Editions a read anywhere, azaz az olvass bárhol koncepciót fogja követni. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy a megvásárolt kötet nem egy eszközre töltődik le, hanem azt a vásárló saját Google fiókjával innentől fogva bárhonnan, bármikor, bármilyen böngészőképes eszközön elérheti.
Első körben várhatóan 200 amerikai független könyvkereskedő csatlakozik a szolgáltatáshoz, és a legtöbb nagy kiadóval is sikeres tárgyalásokról érkeznek információk. Induláskor több százezer fizetős könyv mellett valószínűleg a milliót is meghaladja majd azon kötetek száma, melyekhez ingyenesen lehet hozzáférni.
Rakétázó piac ■ Hogy mekkora potenciál rejlik a Google által kiszemelt újabb részpiacban, azt jól mutatja a Forrester elemzése is, miszerint az USA-ban már az idén megközelíti az egymilliárd dollárt az elektronikus könyvek eladása; az összeg 2015-re a háromszorosára duzzadhat.
Érdekes adalék az is, hogy idén tavasszal a nyomtatott könyvek eladásából óriásira duzzadt Amazon.com már arról tudott beszámolni, hogy több digitális kötetet ad el, mint hagyományos könyvet.
Az olló pedig tovább szélesedik azzal, hogy idén becslések szerint csak az USA-ban 15 millió új táblagép és digitális könyvolvasó talál gazdára. Ráadásul a tömegtermékké válással együtt jár az eszközök árának csökkenése is, ami újabb lendületet adhat az elkövetkezőkben az e-könyv-vásárlásoknak.
Szakértők szerint ebből az egyre nagyobb tortából a Google nyers erejének köszönhetően akár 20 százalékot is kiharaphat az indulást követő néhány hónap alatt.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak