A Google alapítója, Larry Page veszi át április 4-től a cég vezérigazgatói posztját - jelentette be Eric Schmidt eddigi vezető, aki ezután elnökként a különböző megállapodásokkal, a partnerekkel és az ügyfelekkel foglalkozik tovább.
Az egész piacot sokkolta a hír, hogy
Eric Schmidt, a Google vezérigazgatója csütörtökön saját blogján jelentette be: április 4-i hatállyal lemond pozíciójáról és átadja a cég irányítását
Larry Page-nek, aki
Sergey Brinnel együtt 1998-ban egy kaliforniai garázscégként alakította meg a mára behemóttá nőtt vállalatot. Eric Schmidt 2001-ben csatlakozott a céghez, és kulcsszerepet játszott abban, hogy a 200 fős, alig nyereséges startup cégből a világ leggyakrabban használt keresőmotorját üzemeltető óriássá vált és az elmúlt évet már 29 milliárd dollár értékesítési árbevétellel zárta. Schmidt felügyelte a cég 2004-es elsődleges részvénykibocsátását is, amely a legnagyobb volt az internetes vállalatok között.
- Larry készen áll. Eljött az ideje, hogy megpróbálkozzon az irányítással - fogalmazott Schmidt egy csütörtöki konferenciabeszélgetésen a Bloomberg gazdasági hírügynökség tudósítása szerint. Schmidt az első számú vezető pozíciójában gyakorlatilag Page mentoraként viselkedett, miközben számos esetben össze is szólalkoztak egymással
Ken Auletta "Googled: The End of the World as We Know It" című könyve szerint. A cég másik alapítója, Sergey Brin a jövőben a stratégiai projektekkel, így az új termékfejlesztésekkel foglalkozik majd.
Pozitív fogadtatás ■ A hírre pozitívan reagáltak az elemzők és a piac is:
Mark Mahaney, a Citigroup elemzője szerint ez azt igazolja, hogy a cég alapítói továbbra is elkötelezettek a vállalat iránt.
A vállalat a személyi változással együtt rekordmértékű negyedik negyedéves profitot jelentett, amely meghaladta az elemzők előzetes várakozásait, és azt mutatja, hogy a vállalkozások tovább növelték online hirdetési költésüket. A Google nettó árbevétele az elmúlt esztendő azonos időszakához képest 29 százalékkal, 2,58 milliárd dollárra nőtt; a részvényenkénti profit az előzetesen várt 8,08 dollárhoz képest 8,75 dollár lett.
Az utolsó negyedévben a Google elsősorban a fő üzletének számító keresőhirdetésekből profitált: csak az Egyesült Államokban 23 százalékkal növekedett a kereséseken alapuló hirdetésekre költött összeg a kiskereskedelem és az utazási piac fellendülésének köszönhetően az Efficient Frontier szerint, amely szolgáltató évente mintegy 1 milliárd dollárnyi online hirdetést kezel.
Sergey Brin, Larry Page és Eric Schmidt értekezletet tart
Új lapot nyitnak ■ A hírre a Mountain View-i székhelyű vállalat részvényeinek árfolyama 1,3 százalékkal, 635 dollárra emelkedett az amerikai Nasdaq tőzsde késői kereskedésében. A Google papírjainak értéke tavaly 4,2 százalékkal csökkent.
Larry Page, aki még soha nem vezetett tőzsdei vállalatot, hatalmas kihívás előtt áll: amíg Eric Schmidt sikeresen verte vissza a Yahoo! és a Microsoft támadásait, addig a következő időszakban minden eddiginél élesebb konkurenciaharc várható, leginkább az immár több mint félmilliárd felhasználóval rendelkező
Facebookkal, valamint az
Apple-lel szemben - előbbivel az online hirdetések, utóbbival elsősorban az okostelefon-platformok, illetve a mobilhirdetések terén.