A vállalatok számára hasznosítható információk 85 százaléka nem adatbázisokban, hanem valamilyen nem strukturált formában - emailben, videóban vagy épp közösségimédia-üzenetekben - található. A HP ígérete szerint mostantól valamennyi információ kereshető és elemezhető lesz a most bemutatott Autonomy IDOL 10 információs platform révén.
Egy évvel ezelőtt senki nem gondolta volna, hogy a HP vezetője lesz, még ő maga sem - kezdte előadását
Meg Whitman, a HP kilenc hete kinevezett új elnök-vezérigazgatója a HP éves európai ügyfélkonferenciáján, amelyet ezen a héten tartanak Bécsben. A régiós HP Discover rendezvényen minden eddiginél több, 7 ezer látogató gyűlt össze, hogy meghallgassa a HP közelmúltban
újraszabott stratégiáját.
Meg Whitman szerint sokan nem értették, miért őt nevezte ki a HP igazgatótanácsa a cég élére. Az Ebay egykori vezetőjeként azonban pontosan olyan cipőben járt, mint a konferenciára látogatók többsége, ő is nagy IT vásárló volt, amelyet az üzlete érdekében kellett felhasználnia - hangsúlyozta.
Az infrastruktúra marad a mag ■ Bár a HP minden fontos piacán első vagy második számú szereplő, és
127 milliárd dolláros árbevételével a legnagyobb üzleti IT szállító a világon, az érkezése óta mindenki azt kérdezte, hogy mi a HP stratégiája: az új elnök-vezérigazgató szerint a HP üzletének központi magja továbbra is az infrastruktúra, amely az árbevétel 70 százalékát adja.
Erre épül a szoftverbiznisz, ahol nem azért vannak jelen, mert szoftvervállalattá akarnának válni, hanem azért, hogy megoldják az ügyfeleik problémáit, amelyek a heterogén informatikai környezet menedzselésével kapcsolatosak - reagált Meg Whitman az előző cégvezető,
Léo Apotheker ténykedésére, amely finoman szólva
nem aratott nagy sikert a befektetők és az ügyfelek körében. Hozzátette: nagyon izgatott a nemrégen felvásárolt angol Autonomy integrálása miatt, mivel ez sok új lehetőséget tartogat az információmenedzsment terén.
A szolgáltatások esetében szintén arra törekszenek, hogy az a központi mag, azaz az infrastruktúra működtetéséhez és fejlesztéséhez nyújtsanak hozzáadott értéket, míg a különböző megoldások terén az a céljuk, hogy azokat az ügyfelek bármilyen modellben - helyben telepített alkalmazásként, adatközpontból nyújtott cloud szolgáltatásként vagy akár hibrid módon - is igénybe tudják venni azokat. Meg Whitman ismét elsorolta a HP rendezvényein minden egyes alkalommal felbukkanó listát, amely területekre fókuszálnak a következő időszakban: ezek az egységes infrastruktúra (converged infrastructure), az alkalmazás-transzformáció, a nagyvállalati biztonság, az információ-optimalizálás és a hibrid modellben nyújtott megoldások.
Meg Whitman a HP stratégiáját ismertette
Mit tudunk a cégünkről? ■ A rendezvény keretében tartott sajtótájékoztatón
Yves de Talhouet, a HP európai, közel-keleti és afrikai (EMEA) régiójáért felelős vezetője azt emelte ki, hogy egy a HP által megrendelt felmérés szerint a megkérdezett informatikai és üzleti vezetők 48 százaléka válaszolt úgy, hogy vállalatuknak nincs információs stratégiája, és mindössze 2 százalékuk gondolja úgy, hogy az üzleti döntésekhez minden szükséges információt időre "szállítani" tud a menedzsmentnek.
A válaszadók harmada pedig úgy nyilatkozott, hogy a vállalatnál található információk feléről nem is tudnak, vagy legalábbis a források nincsenek egymással összekapcsolva. Még drámaibb a helyzet, ha azt nézzük, hogy a vállalati adatbázisokban kezelt adatok mindössze az összes információ 15 százalékát teszik ki, a maradék 85 százaléknyi úgynevezett nem strukturált adatot - emailt, szöveges üzenetet, hang- és videóállományokat, call center hívásokat, közösségi média vagy blogbejegyzéseket - egyáltalán nem, vagy csak kezdetlegesen indexelt formában képesek kezelni.
Mike Lynch, a HP által
nemrég felvásárolt angol Autonomy alapítója és az alig egy hónapja működő (az Autonomy, a Vertica és a HP Software egyes részlegeiből alakult) HP információmenedzsment divíziójának vezetője úgy fogalmazott: alapvető változást jelent, hogy amíg eddig az információtechnológia történelmében minden alkalommal a technológia változott, addig most először az információk megjelenési formája változott meg. A nem strukturált adatokban sok különböző típusú, a különböző kontextusok esetén is dinamikusan változó információ található; ezek mennyisége ráadásul háromszor gyorsabban növekszik a vállalatoknál, mint a hagyományos strukturált adatoké.
A keddi bejelentés alapján december 1-től elérhető az Autonomy IDOL 10 (Intelligent Data Operating Layer) elnevezésű információs platform, amelynek segítségével a HP ígérete alapján a jövőben a vállalatoknál fellelhető adatok 100 százalékát lesznek képesek feldolgozni és elemezni valós időben. A platform az Autonomy nem strukturált adatok feldolgozását és megértését automatizáló infrastruktúra szoftverét és a Vertica nagyteljesítményű, valósidejű elemzőmotorjának képességeit kombinálja. Az IDOL 10 olyan egységes feldolgozási réteget biztosít, amelynek segítségével a vállalatok mindenféle hang, videó közösségi média, email és webes tartalom pontos értelmét kinyerhetik.
Keresés korlátok nélkül ■ Amint azt
George Tziahanastól, az Autonomy jogi és jogszabályi megfelelőséggel kapcsolatos megoldásaiért felelős vezetőjétől megtudtuk: az IDOL 10 segítségével az üzleti felhasználók bármilyen informatikai segítség nélkül, csupán egy kérdés feltételével indíthatnak kereséseket a rendszerben, amely automatikusan eldönti, hogy milyen forrásokból érdemes kikeresni az információt; a platform 400 különböző típusú adatkapcsolatot és összesen több mint ezerféle különböző fájltípust kezel.
Egy hagyományos adattárházzal ellentétben nem kell előre meghatározni azokat a kérdéseket, amelyekre a válaszokat keressük - a jogszabályi megfelelőség viszgálatánál ez jellemzően nem is lehetséges, mivel sokszor pontosan nem is tudjuk előre meghatározni, hogy milyen információt keresünk. A közös információs platform révén az adatok az eredeti helyükön tárolhatók és dolgozhatók fel, miközben a kereséseket az aktuális üzleti információhalmaz egészén tudjuk lefuttatni - sorolta George Tziahanas a rendszer előnyeit, amelyet széles körben várhatóan a pénzügyi, gyógyszeripari és energiacégek használnak majd.
A HP az elkövetkező negyedévben az Autonomy információs platformjára, valamint a HP ProLiant szervereire és tárolóeszközeire építve három célgépet is bemutat, ezek közül az egyik helytakarékos archiválásra, a másik kritikus - például a jogszabályi megfelelőséghez szükséges adatok tárolására és elemzésére (eDiscovery), míg a harmadik nagyvállalati keresések futtatására lesz alkalmas.
Közösségi média és nagy adattömeg ■ A sajtótájékoztatón
Srini Koushik, a HP stratégiai nagyvállalati szolgáltatásokért felelős alelnöke két, mostanában trendi területen is újdonságokat jelentett be: az egyik a HP Social Intelligence Solution, amely megoldással a nagyvállalatok a közösségi médiaadatokból nyerhetnek ki számuka értékes információkat. A Vertica adattárházgéphez nyújtott szolgáltatásokkal pedig azoknak az ügyfeleknek akarnak segítséget nyújtani, amelyek nagy adattömegben (angolul Big Data) akarnak valósidejű elemzéseket futtatni.
Bill Veghte, a HP szoftverdivíziójának vezetője a HP Business Service Management szoftverének 9.1-es változatát jelentette be, emellett pedig a júniusban bemutatott
HP IT Performance Suite két újabb "ízesítésű" verzióját ismertette, amellyel az IT üzemeltetésért, valamint az alkalmazásokért felelős vezetők demonstrálhatják a területük teljesítményét, illetve az üzlet számára nyújtott előnyöket az egyenként több mint félszáz mutatószámot tartalmazó menüből.
Michael Garrett, a HP Software professzionális szolgáltatásokért felelős európai vezetője a Bitport kérdésére elmondta: a szoftver fő előnye, hogy segítségével az IT vezetők egy-egy projekt várható megtérülését, az IT büdzsére gyakorolt hatását is előre megvizsgálhatják, és segíthet számukra átállni arra a gondolkodásmódra, hogy az informatikának üzleti értéket kell előállítania.