Az eMarketer előrejelzése szerint az idén már 1,73 milliárdra növekszik a közösségi hálózatokra rendszeresen belépő felhasználók száma világszerte, vagyis nagyjából minden negyedik ember igénybe veszi egyik-másik közösségi szolgáltatást. Az ázsiai és csendes-óceáni régió a teljes létszám 45 százalékát adja, és a jövőben is a növekedés motorja lesz, míg az észak-amerikai és nyugat-európai piac növekedése tovább lassul, együttesen is elmaradva például a kínai felhasználók mögött. Globálisan 2015-ig tart a közösség két számjegyű növekedése, 2017-re pedig már 2,55 milliárd – háromból egy – ember vesz majd részt a közösségi csatornák életében.
Tőlünk nézve a felmérés (illetve a rá épülő előrejelzés) egyik érdekessége, hogy a Magyarországot is magában foglaló közép- és kelet-európai régió felhasználóinak létszáma jövőre megelőzi majd az észak-amerikai kontinensét, bár az indiai, brazil, kínai, mexikói, különösen pedig az afrikai növekedési rátát továbbra sem közelíti meg. Ezzel együtt a közép- és kelet-európai penetráció folyamatosan a legmagasabbak között marad, a közösségi hálózatok felhasználóinak régiók szerinti aránya pedig egyre inkább a kontinentális népesség tényleges arányára hajaz.
Utóbbi egyértelműen jelzi az infrastrukturális fejlődést és a felhasználói szokások alakulását, amire nagy hatással van a kevésbé fejlett országok fiatalodó és az új technológiára fogékonyabb lakossága – olvasható az eMarketer tanulmányában.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak