A Huawei, a világ második legnagyobb hálózatieszköz-gyártója jövőre már 7 milliárd dolláros forgalomra számít a nagyvállalati piacon, 2015-re pedig ötszörösére növelné jelenlegi bevételeit.
A Huawei 2011-ben három fő üzleti egységbe szervezte működését. Az egyik a mobilszolgáltatóknak szállít hálózati eszközöket, a másik fogyasztói elektronikai cikkeket gyárt, a harmadik pedig a nagyvállalati ügyfeleket szolgálja ki. A vállalat tavalyi, 28 milliárd dolláros bevétele főleg az első tevékenységi körből származott, ahol sikeres versenyt folytatott az Ericssonnal és hazai riválisával, a ZTE-vel. Idén azonban már a többi területen is komoly eredményekre számítanak, mivel az okostelefonok és táblagépek iránti kereslet rohamosan nő, és a Huawei vállalati megrendelései is megduplázódtak.

Nagy tervek a vállalati piacon Az ázsiai gyártó tavaly 2 milliárd dolláros forgalmat ért el a nagyvállalati szektorban, ami az idén minden valószínűség szerint a duplájára növekszik. Maga az üzleti egység is hasonló ütemben bővül: az alkalmazottak száma év végére átlépi a 10 ezret, három éven belül pedig eléri a 30 ezres létszámot. A Huawei agresszív terjeszkedésére jellemző, hogy 2015-re a vállalati divízió már 15-20 milliárd dolláros bevételt céloz meg - derült ki a kínai Dalianban rendezett világgazdasági fórumon, ahol az üzletág vezetője, William Xu beszélt a Huawei terveiről.

98,3 milliárd
jüant, vagyis közel 15,5 milliárd dollárt keresett a Huawei 2011 első felében, az év második részében pedig ennél is többre számít a kínai telkó cégek tervezett beruházásai miatt. A vállalat augusztus közepén története során először közölt évközi eredményeket, amelyekből az is kiderült, hogy a konzumer termékeket gyártó Huawei Device ágazat idén már túl van a 70 milliomodik eladott terméken. Ez mennyiségileg is 40 százalékkal jobb eredmény a tavalyinál, az árbevétel pedig még nagyobb arányban, 64 százalékkal nőtt.
A cég stratégiája főként a cloud megoldások terjedésére épül, ami nagy lehetőségeket jelent az összes ICT eszközgyártó, így a Huawei számára is. William Xu szerint nem tapasztalható, hogy csökkentek volna a felhő alapú megoldásokba invesztáló vállalatok költései, bár az informatikai vezetők - különösen a pénzügyi szektorban - egyre többet várnak az ugyanakkora összegű megrendelésekért cserébe. A Huaweinek egyik legfontosabb piacán, Európában sem okozott különösebb nehézségeket a hitelválság, ahol sikert sikerre halmoz a távközlési szolgáltatóknál. Észak-Amerikában viszont elmaradtak a nagy üzletek, mivel a márka ismertsége és az iránta táplált bizalom sem túl magas.

Irány Amerika A cég a mobil szolgáltatók mellett más területeken, például az energiaiparban vagy az áruszállításban is erősítené jelenlétét. Ebből a szempontból kulcsfontosságú lesz az amerikai piac meghódítása, ahol a Huawei a világ többi részével, például Európával szemben igen erős politikai ellenszélben vitorlázik. Az Egyesült Államokban hagyományosan fenntartásokkal kezelik a kínai gyártókat, amit cseppet sem enyhít, hogy a Huawei alapító vezérigazgatója, Ren Zhengfei korábban a kínai hadsereg magas rangú tisztje volt.

Kínából jön az első Android 3.2 tablet
Itthon is egymásnak esett a Huawei és a ZTE

Harry Smithnek hívnak? Akkor buktad ezt a szoftvermérnöki állást!

A mesterséges intelligenciát használó toborzószoftverek állítólag nem szeretik az angolszász nevet viselő férfi jelölteket.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.