A Huawei, a világ második legnagyobb hálózatieszköz-gyártója jövőre már 7 milliárd dolláros forgalomra számít a nagyvállalati piacon, 2015-re pedig ötszörösére növelné jelenlegi bevételeit.
A Huawei 2011-ben három fő üzleti egységbe szervezte működését. Az egyik a mobilszolgáltatóknak szállít hálózati eszközöket, a másik fogyasztói elektronikai cikkeket gyárt, a harmadik pedig a nagyvállalati ügyfeleket szolgálja ki. A vállalat tavalyi, 28 milliárd dolláros bevétele főleg az első tevékenységi körből származott, ahol sikeres versenyt folytatott az Ericssonnal és hazai riválisával, a ZTE-vel. Idén azonban már a többi területen is komoly eredményekre számítanak, mivel az okostelefonok és táblagépek iránti kereslet rohamosan nő, és a Huawei vállalati megrendelései is megduplázódtak.
Nagy tervek a vállalati piacon ■ Az ázsiai gyártó tavaly 2 milliárd dolláros forgalmat ért el a nagyvállalati szektorban, ami az idén minden valószínűség szerint a duplájára növekszik. Maga az üzleti egység is hasonló ütemben bővül: az alkalmazottak száma év végére átlépi a 10 ezret, három éven belül pedig eléri a 30 ezres létszámot. A Huawei agresszív terjeszkedésére jellemző, hogy 2015-re a vállalati divízió már 15-20 milliárd dolláros bevételt céloz meg - derült ki a kínai Dalianban rendezett világgazdasági fórumon, ahol az üzletág vezetője,
William Xu beszélt a Huawei terveiről.
98,3 milliárd
jüant, vagyis közel 15,5 milliárd dollárt keresett a Huawei 2011 első felében, az év második részében pedig ennél is többre számít a kínai telkó cégek tervezett beruházásai miatt. A vállalat augusztus közepén története során
először közölt évközi eredményeket, amelyekből az is kiderült, hogy a konzumer termékeket gyártó Huawei Device ágazat idén már túl van a 70 milliomodik eladott terméken. Ez mennyiségileg is 40 százalékkal jobb eredmény a tavalyinál, az árbevétel pedig még nagyobb arányban, 64 százalékkal nőtt.
A cég stratégiája főként a cloud megoldások terjedésére épül, ami nagy lehetőségeket jelent az összes ICT eszközgyártó, így a Huawei számára is. William Xu szerint nem tapasztalható, hogy csökkentek volna a felhő alapú megoldásokba invesztáló vállalatok költései, bár az informatikai vezetők - különösen a pénzügyi szektorban - egyre többet várnak az ugyanakkora összegű megrendelésekért cserébe. A Huaweinek egyik legfontosabb piacán, Európában sem okozott különösebb nehézségeket a hitelválság, ahol sikert sikerre halmoz a távközlési szolgáltatóknál. Észak-Amerikában viszont elmaradtak a nagy üzletek, mivel a márka ismertsége és az iránta táplált bizalom sem túl magas.
Irány Amerika ■ A cég a mobil szolgáltatók mellett más területeken, például az energiaiparban vagy az áruszállításban is erősítené jelenlétét. Ebből a szempontból kulcsfontosságú lesz az amerikai piac meghódítása, ahol a Huawei a világ többi részével, például Európával szemben igen erős politikai ellenszélben vitorlázik. Az Egyesült Államokban hagyományosan fenntartásokkal kezelik a kínai gyártókat, amit cseppet sem enyhít, hogy a Huawei alapító vezérigazgatója,
Ren Zhengfei korábban a kínai hadsereg magas rangú tisztje volt.