Murdoch lapjai június elejétől már csak regisztráció után voltak látogathatók, ám az egy hónapos átmeneti időszakban ezért még nem kértek pénzt. A teljes átállás július másodikán történt meg, és nyitási akcióban 1 fontért egy teljes hónapig lehetet előfizetést venni. A normál tarifa 1 font naponta, illetve 2 fontba kerül a „hetijegy”. A papíralapú újságra előfizető olvasók számára továbbra is ingyenes minden tartalom, pusztán regisztrálni kell.
Nem tömegtermék | A médiahírekre specializált Beehivecity egykor a Timesnál dolgozó cikkírója néhány héttel az indulás után nem hivatalos adatokat közölt a regisztráltak számáról. Bennfentes információi szerint az első időszakban mindössze 15 ezer fizetős regisztrációt könyvelhetett el az újság, miközben becslések szerint körülbelül 200 ezer olvasónál lehetne sikernek nevezni a net ingyenességével szembe menő üzleti modellt.
A látogatottsági adatokkal foglalkozó ComScore friss adatai alapján a tavasszal még közel 2,8 millió havi egyedi látogatót elkönyvelő angol Times lapok júliusban már csupán 1,6 millió embert vonzottak. Ez azonban korántsem jelenti azt, hogy mindezek fizettek is az ott lévő tartalomért.
Aki bemegy, az se fizet | Az oldalon eltöltött idő (7,9 percről 4 percre), illetve az oldalletöltések számának drasztikus csökkenése (29 millióról 9 millióra) is azt mutatja, hogy a látogatók között jelentős azok aránya, akik benéztek, majd amint szembesültek a regisztráció szükségességével, elhagyták az oldalt. Plusz érdemes a fentebb már említett tényt figyelembe venni, miszerint a lapok sok százezres nyomtatott előfizetői köre továbbra is ingyenesen olvashatja az online tartalmakat.
Ha mindehhez még hozzáadjuk, hogy a fizetős regisztráltak közül is leginkább az akciós havi 1 fontos változatot vették igénybe, akkor abból már kezd kirajzolódni a Murdoch számára igen kellemetlen kép, miszerint a hazárdjáték nem jött be.
Nyilatkozatok szintjén minden rendben | Persze kifelé egyelőre csak pozitív kommunikációt folytat mind a médiacézár, mind a Times lapokat kiadó News Corp. Előbbi néhány héttel ezelőtt erősnek jellemezte a fizetős regisztrációk számát, míg cégszinten ugyan nem kívánták kommentálni a ComScore számait, de annyit elmondtak, hogy a hirdetőiknek tetszik a lépésük, és sokan újabb megjelenéseket kötöttek le.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak