Négy hónap alatt tízmillió Kinectet értékesített a Microsoft, ezzel elnyerte a leggyorsabb üzleti sikert hozó konzumer termék címet. Időközben már mások is ráizgultak a megoldásra, amelyről többen állítják: nem csak játékra való.
Guinness rekordot ért el a Microsoft mozgásérzékelős játékvezérlője, a Kinect. Miután megjelenése után 60 nap alatt nyolcmillió darabot, négy hónap alatt pedig több mint tízmilliót szállítottak a viszonteladókhoz az újszerű megoldást meghonosító eszközből, a rekordok hivatalos gyűjteménye szerint a leggyorsabb üzleti sikert hozó konzumer terméke lett.

Mi az az egér? A Microsoft legelőször az Xbox360 játékkonzol hagyományos kontrollerének alternatívájaként mutatta be a Kinectet, melynek lényege, hogy az eszköz a játékosok mozgását figyeli, így bármiféle külön kontroller nélkül lehet irányítani a játékokban szereplő karaktereket vagy egyéb eseményeket. Az csak idő kérdése volt, hogy kiderüljön: PC-sek számára is hivatalosan elérhető lesz a Kinect.

Természetesen a kontroller jelentőssége túlmutat a játékokon. Megjelenése óta többféle tanulmány, valamint konkrét kutatás is foglalkozott azzal, mennyi egyéb területen jelenthet előrelépést a mozgásérzékelős irányítás használata az orvosi informatikától a három dimenziós tervezési, modellezési, mérnöki feladatokig.


Egy példa a Kinect speciális felhasználására: itt az orvostudományban segít

Mozgolódó versenytársak A Kinect sikerén felbuzdulva más gyártók is bejelentették hasonló elveken működő megoldásaikat. A Sony még nem száműzi teljesen a hardveres kontrollert, a Move egy kézben tartott apró eszköz, ennek mozgatását érzékeli a PlayStation konzol. A japán gyártó szerint ez a megoldás is elérhető lesz PC-re, ám sokak felzúdulására csak úgy, hogy a számítógéphez egy PS3 konzolt kell cdsatlakoztatni, amely "közvetíti" az érzékelő információit.

Az Asus viszont a Kinect működési elvéhez hasonló, tisztán az emberi mozgás információit felhasználó kontrollert mutatott be a március elején lezajlott CeBIT 2011 kiállítás keretében. Az izraeli PrimeSense technológiáját felhasználó, Vawi Xtion névre keresztelt eszköz kifejezetten PC-re optimalizálva jelenik meg, bár azt egyelőre nem lehet tudni, szoftveres szinten mennyire lesz kompatibilis a Kinectre írt játékokkal és egyéb alkalmazásokkal.


Az Asus Kinect-klónjának bemutatója a CEBIT 2011-en


20 milliárd dolláros negyedévet zárt a Microsoft
2010 legfontosabb kütyüi

Ismét keresik a hazai digitális szakma női példaképeit

A 40 év feletti női szakemberek elismerését célzó pályázatot immár harmadszorra hirdette meg az IVSZ és a WiTH.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.