A kínai Baidu felhasználóinak ezentúl a Microsoft technológiája generálja az angol nyelvű keresési találatokat, óriási piacot nyitva a Bing előtt.
Hirdetés
 
Bár a tavalyi pengeváltás óta némileg enyhült a Google és a kínai kormányzat viszonya, a vállalat keresőpiaci részesedése tartósan 20 százalék alatt mozog Kínában. A piac háromnegyedét jó ideje a helyi Baidu kereső uralja, míg a Google globális versenytársa, a Bing az utóbbi hónapokban is csak az egy százalékot karcolgatta. A helyzet most jelentősen megváltozhat, mivel a Microsoft és a Baidu megegyezett partnerségének kiterjesztéséről, hogy közösen szerezzenek felhasználókat a Google-től.

A megállapodás értelmében a Baidu oldalain nemsokára a Bing technológiája generálja majd az angol nyelvű keresési találatokat, ami óriási lehetőségeket nyithat meg a Microsoft előtt a 450 millió felhasználót felvonultató piacon. A Baidu ezzel párhuzamosan felkészülhet rá, hogy akár a tengeren túlra is kiterjessze alaptevékenységét, ami a kínai nyelvű keresésekre épül - a vállalatnak csak Japánban működik alternatív keresőszolgáltatása, amely azonban veszteséget termel. A kínai felhasználók jelenleg az angol nyelvű tartalmak kereséséhez a Google szolgáltatását részesítik előnyben.

Szövetségbe forrtak A Google regionális vezetője egy tavalyi nyilatkozatában már kifejtette, hogy a kínai vállalatok egyre gyakrabban keresnek értékesítési lehetőségeket a nemzetközi oldalakon, és a Kínában feketelistára tett webes szolgáltatásokat is gond nélkül igénybe veszik. Ugyanakkor a google.cn 2010-es kivonulásával a Google jelentős piacot vesztett a Baiduval szemben. A legtöbb forrás biztos benne, hogy utóbbi a Bing technológiájával kiegészülve simán zsebre teszi majd a kínai keresőpiacot, ahol a Google a mai napig stabilan őrzi második helyét.

Google: hobbiprojektből budapesti útvonaltervező
Tipp: három alternatív webes kereső

A Baiduhoz tavaly 1,2 milliárd dollár folyt be a keresőmarketingből. A Microsoft hirdetési árbevétele globálisan 1,9 milliárd dollár volt, amihez a Bing csak kis részben járult hozzá. Világviszonylatban a Google szinte monopolhelyzetben van: a Net Applications statisztikája szerint a keresések 84 százalékát tudhatja magáénak, míg a Bing 4-5 százalék körüli eredményt mutathat fel.

Barátunk, a Microsoft A közel félmilliárd felhasználó még mindig csak 30 százalékos internetpenetrációt jelent Kínában, így a piac hatalmas potenciállal bír. A Reuters által megszólaltatott elemző úgy véli, a Google "lábon lőtte magát", amikor képtelen volt együttműködni a kínai kormányzattal. A Microsoft sokkal simulékonyabb, és biztonságosabb választás a kínai fél számára. A vállalat minden téren jó viszonyt ápol a helyi vezetéssel, így természetes, hogy a Bing is a meghatározott irányelvek szerint szűri a keresési találatokat.

Egyre kevésbé világos, hogy lesznek fenntarthatók a nagy MI-adatközponti fejlesztések

Bár Donald Trump felfüggesztette a technológiai részvényeket is padlóra küldő vámok egy részét, a bizonytalanság nem szűnt meg, a magasabb árak és a spórolósabb ügyfelek pedig rendesen alátehetnek a mesterséges intelligenciában utazó nagyvállalatok elképzeléseinek.
 
A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.