A kínai Baidu felhasználóinak ezentúl a Microsoft technológiája generálja az angol nyelvű keresési találatokat, óriási piacot nyitva a Bing előtt.
Bár a tavalyi pengeváltás óta némileg enyhült a Google és a kínai kormányzat viszonya, a vállalat keresőpiaci részesedése tartósan 20 százalék alatt mozog Kínában. A piac háromnegyedét jó ideje a helyi Baidu kereső uralja, míg a Google globális versenytársa, a Bing az utóbbi hónapokban is csak az egy százalékot karcolgatta. A helyzet most jelentősen megváltozhat, mivel a Microsoft és a Baidu megegyezett partnerségének kiterjesztéséről, hogy közösen szerezzenek felhasználókat a Google-től.

A megállapodás értelmében a Baidu oldalain nemsokára a Bing technológiája generálja majd az angol nyelvű keresési találatokat, ami óriási lehetőségeket nyithat meg a Microsoft előtt a 450 millió felhasználót felvonultató piacon. A Baidu ezzel párhuzamosan felkészülhet rá, hogy akár a tengeren túlra is kiterjessze alaptevékenységét, ami a kínai nyelvű keresésekre épül - a vállalatnak csak Japánban működik alternatív keresőszolgáltatása, amely azonban veszteséget termel. A kínai felhasználók jelenleg az angol nyelvű tartalmak kereséséhez a Google szolgáltatását részesítik előnyben.

Szövetségbe forrtak A Google regionális vezetője egy tavalyi nyilatkozatában már kifejtette, hogy a kínai vállalatok egyre gyakrabban keresnek értékesítési lehetőségeket a nemzetközi oldalakon, és a Kínában feketelistára tett webes szolgáltatásokat is gond nélkül igénybe veszik. Ugyanakkor a google.cn 2010-es kivonulásával a Google jelentős piacot vesztett a Baiduval szemben. A legtöbb forrás biztos benne, hogy utóbbi a Bing technológiájával kiegészülve simán zsebre teszi majd a kínai keresőpiacot, ahol a Google a mai napig stabilan őrzi második helyét.

Google: hobbiprojektből budapesti útvonaltervező
Tipp: három alternatív webes kereső

A Baiduhoz tavaly 1,2 milliárd dollár folyt be a keresőmarketingből. A Microsoft hirdetési árbevétele globálisan 1,9 milliárd dollár volt, amihez a Bing csak kis részben járult hozzá. Világviszonylatban a Google szinte monopolhelyzetben van: a Net Applications statisztikája szerint a keresések 84 százalékát tudhatja magáénak, míg a Bing 4-5 százalék körüli eredményt mutathat fel.

Barátunk, a Microsoft A közel félmilliárd felhasználó még mindig csak 30 százalékos internetpenetrációt jelent Kínában, így a piac hatalmas potenciállal bír. A Reuters által megszólaltatott elemző úgy véli, a Google "lábon lőtte magát", amikor képtelen volt együttműködni a kínai kormányzattal. A Microsoft sokkal simulékonyabb, és biztonságosabb választás a kínai fél számára. A vállalat minden téren jó viszonyt ápol a helyi vezetéssel, így természetes, hogy a Bing is a meghatározott irányelvek szerint szűri a keresési találatokat.

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.