Az Egyesült Államokban domináns és világszinten is vezető szerepet betöltő Amazon.com webáruház közleményben hozta nyilvánosságra, hogy az elmúlt három hónap adatai alapján a saját fejlesztésű Kindle könyvolvasójához készített e-könyvek értékesítése túllépte a hagyományos, papíralapú kötetek forgalmát.
Nem karácsonyi csoda | Először erre tavaly karácsonykor volt példa, de az akkor még csak az ünnep előtti ajándékozási láznak volt köszönhető a rövid életű trónfosztás. Az elmúlt három hónap adataiból azonban világosan látszik, hogy néhány hónap leforgása alatt sikerült az elektronikus könyveknek megszilárdítani helyüket az Amazon eladási listáinak élén.
A cég közleménye szerint az elmúlt negyedévben minden 100 eladott hagyományos kötetre 148 e-könyv jutott, míg a legutóbbi 30 napot figyelembe véve ez az arány még nagyobb: 1,8-szor annyi Kindle könyv fogyott, mint nyomtatott.
Növekedési pályán | Az e-könyvek forgalma folyamatosan nő a webáruház statisztikái szerint, ám ebben nemcsak a fogyasztói szokások változása van benne, hanem az Amazon megváltozott üzletpolitikája is. Egyrészt jót tett az eladásoknak, hogy a cég egyre nyitottabb a nemzetközi piac felé. Míg az első generációs Kindle könyvolvasót csak amerikában forgalmazta, a Kindle 2-t tavaly októbertől már több mint 100 országba szállította. A másik eleme a gyors növekedésnek az olvasó árának csökkentése. A legújabb generációt képviselő alapmodell 189 dolláros új árával jelenleg a webáruház legkeresettebb terméke (a korábbi ár 259 dollár volt). A vállalat vezetője, Jeff Bezos szerint amióta csökkentették a készülék árát, az eladások megháromszorozódtak.
A költségcsökkentés természetesen nem puszta altruizmus, sokkal inkább az iPad jelentette piaci kihívásra adott, racionális válasz. Ettől még örvendetes dolog, hogy ha máshogy nem, legalább elektronikus formában ismét rászoknak az emberek az olvasásra.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak