Az eMarketeer becslése szerint a reklámköltés bőven átlépi a 3 milliárd dollárt a közösségi média felületein. Az 500 milliomodik tagját nem olyan rég ünneplő Facebook kezdi monopolizálni a piacot, hiszen az egyesült állombeli bevételek felét Mark Zuckerberg vállalkozása teszi zsebre. A közösségi oldal világszinten is jelentősen növelte részesedését a reklámpiaci tortából, 1,3 milliárdos összbevétele majdnem a teljes költés 40 százalékát adja.
30 százalékos gyorsulás | A szegmensben eddig domináns USA az előrejelzések szerint kezd veszíteni jelentőségéből, hiszen míg tavaly a teljes költés több mint 55 százaléka realizálódott az Egyesült Államokban, addig jövőre már „csak” 49 százalék lesz az arány. Ez egyben azt is jelenti, hogy az idén 20 százalékot erősödő amerikai piacnál a világ többi részén még erősebb a növekedés üteme. Összességében idén és jövőre egyaránt 30 százalék környékére teszik a bővülést.
Az idei amerikai költéseket területekre bontva világosan látszik, hogy az egyre kevésbé meghatározó MySpace bevételei is tükrözik a hanyatlást. Míg a Facebook a torta felét kaparintja meg 2010-ben, addig vetélytársa a tavalyi 32 százalékos részesedés után idén mindössze 19 százalékkal kell beérnie, ami nominális visszaesést is jelent (445 millió USD-ről 323 millió).
Gazdálkodj okosan | A többi közösségi oldal körülbelül a teljes amerikai piac ütemével bővül, így bevételi arányuk sem változott lényegesen egy év alatt. Az online játékokhoz köthető reklámköltések azonban gyakorlatilag stagnáltak az USA-ban, így jelenlétük 10 százalékról 8-ra esett vissza. Az eMarketeer becslése szerint azonban jövőre új erőre kapnak ezek az alkalmazások, és a Farmville-ben és társaiban reklámra költött összeg Amerikában és világszinten is erő növekedést mutat majd. A terület üzleti erejét jól mutatja, hogy a Zynga és a hozzá hasonló fejlesztők bevételei túlnyomó részt nem reklámokból, hanem a játékosok virtuális javakért befizetett pénzeiből származnak.
A kutatásban először szerepelt a Twitter, egyelőre szerény eredménnyel, hiszen a mikroblogos reklámozási lehetőségek csak idéntől indultak el. Szakértői vélemény szerint azonban az elkövetkező években a Twitter is jelentős részesedést fog kihasítani a piacból.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak