A napokban érdekes tartalmú e-maileket kaptak az Egyesült Államokban élő Facebook-felhasználók. Az elsőre levélszemétnek tűnő üzenetekben a közösségi oldal jogi osztálya közli velük, hogy elvben pénzt fizetnek egy jogi elmarasztalás miatt. Ami még érdekesebb, hogy a levél nem spam.
A napokban megegyezéssel zárult egy amerikai jogvita, melyet az Egyesült Államok Facebook-felhasználóinak nevében indítottak a közösségi oldal ellen. A valós ismerősök fotóinak megtévesztő használatáért indított eljárás végén a Facebook elismerte a módszer visszásságait, és 20 millió dollárt fizet.

Majdnem karácsony A megegyezés pénzügyi vonzata elvben azt jelenti, hogy a 150 millió amerikai felhasználó mindegyike 7,5 dollárt kap, de ez persze ebben a formában lehetetlen. A [email protected] címről érkező tájékoztató levél úgy fogalmaz, hogy a jogosultak száma gyakorlatilag lehetetlenné teszi a kifizetések pontos és teljeskörű végrehajtását, ezért az összeget jószolgálati célokra fordítják.



Az ígéretek szerint az összeget különböző részletekben olyan non-profit szervezetek kapják majd, amelyek "felnőtteket és gyerekeket segítenek megismertetni a közösségi média biztonságos használatával, vagy ezen a területen végeznek kutatásokat a hirdetések etikusságára, a megtévesztések felderítésére fókuszálva".

Volt képük hozzá A furcsa kifizetés mellett persze leginkább a jogi procedúra lezárása, és a döntés lehet igazán fontos, hiszen ez egy értelmes szabályozás. Jogos és időszerű féket kaptak így az adatainkkal "játszadozó" online szolgáltatások. A pereskedést az a gyakorlat indította el, aminek jeleit minden bizonnyal magyar Facebook felhasználók közül is sokan tapasztalhatták (és valószínűleg néhányan bele is estek a csapdába).

A gyakorlat lehetőséget adott a Facebook hirdetőinek, hogy reklámjaikban felhasználják a közösségi oldalon jelen lévő ismerősök nevét és profilképét, így hamisan érzékeltetve olyasmit, hogy valaki, akiben megbízunk, már használja a hirdetett szolgáltatást, vagy vásárolt az adott termékből. A Facebook jogi képviselői sokáig védekeztek azzal, hogy a módszer csupán illusztrációként tünteti fel a fotókat, amivel "emberközelibbé", valamint az oldal többi eleméhez jobban hasonlítóvá tehették a reklámokat, a döntés viszont egyértelmű. Ugyan valódi fájdalomdíjat nem kapnak a felhasználók, a közösségi marketing-módszerek egyik mumusa mindenképpen eltűnik.

Pár happy és sok depi: szorongást okozhat a Facebook
Sok a szöveg a Facebook fotókon? [infografika]
Okos keresővel újít a Facebook

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.