Jó éve volt az Apple-nek. Tavaly a cég piaci kapitalizáció tekintetében beelőzte az informatikai vállalatok rangsorában a Microsoftot, most pedig újabb trónt fosztott azzal, hogy 2010 legértékesebb amerikai brandjévé választották.

A Millward Brown BrandZ kutatása immár hatodik éve rangsorolja az Egyesült Államok vállalatainak márkaértékét. Ez az összeg egyrészt a tényleges pénzügyi eredményektől, az iparági jelentésektől és az elemzői várakozásoktól függ, másrészt attól, hogy a bevételszerzési képesség mennyire szoros kapcsolatban van magával a márkanévvel. Értelemszerűen azok a vállalatok vannak előnyben itt, amelyeknél a céges logó önmagában képes vásárlásra ösztönözni.

Mivel tavaly az Apple hosszú idő után először gyűrte maga alá a Microsoftot a piaci kapitalizáció tekintetében (és összességében is a második legerősebb amerikai vállalat lett ebben a mutatóban), nem nagyon volt kétséges, hogy az amúgy is legendásan erős almás logó a márkaérték kategóriájában szintén az élre repíti Steve Jobs cégét.

Kereshetik az első helyet A sok-sok éve stabilan vezető Google nem sok ellenállást fejtett ki. A tavalyi eredményéhez képest még rontott is két százalékot, miközben az Apple – nyilvánvalóan az iPhone és iPad termékei óriási sikerének köszönhetően – elképesztő méretű, 84 százalékos ugrást hajtott végre. A számszerűleg bő 153 milliárdos értékhez képest a második helyre szorult Google 111,5 milliárdja szinte fényévnyi lemaradást sugall.

Érdekes módon egy múlt heti, fogyasztói elégedettséget mérő, szintén amerikai listán a keresőóriás meg tudta őrizni elsőségét. Igaz, az Apple itt sem szerepelt rosszul a maga ötödik helyezésével.

Visszatérve a BrandZ eredményeire: az első öt helyezett között egyébként csupán egyetlen, nem informatikai cég található (a McDonald's). Az ötös toplistában az IBM a harmadik, a Microsoft pedig az ötödik helyen zárt.

Rossz fiúk vezetik a legkedveltebb vállalatok listáját
Ötmilliárd dollárt érhettek volna a Microsoft Apple-részvényei

Bár nem került az elsők közé, mégis kiemelkedően teljesített a Facebook. A világ legbefolyásosabb közösségi oldala produkálta az egész mezőny legnagyobb arányú növekedését. A 19,1 milliárd dollárra saccolt márkaértéke közel két és félszerese a tavalyi eredménynek. Kérdés, ilyen fejlődés mellett, meddig tudja megtartani első helyét a jelenleg legyőzhetetlen magasságban található Apple?

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.