Az elsősorban PC-gyártóként ismert kínai vállalat a világgazdasági problémák ellenére óriási növekedést produkált. Amíg a hazai terepen fogynak a gépek, ez nem is lesz másként.
A világon minden hatodik ember kínai és minden hetedik eladott PC Lenovo márkájú. A kínai gyártó a globális problémákkal és lassulással szembenéző piacon remek negyedéves eredményekről tudott beszámolni.
Majdnem dupláztak ■ A cég árbevétele közel 7,8 milliárd dollárt tett ki, ami 35 százalékkal jobb, mint a tavalyi hasonló periódus eredménye. A sok pénzből maradt is egy kevés: a profit 144 millió dollár lett, ami 88 százalékkal haladja meg a 2010-es szintet. Tekintettel arra, hogy a Lenovo fókuszában a kifejezetten alacsony profitrátával eladható számítógépek állnak, ez rendkívül jó eredménynek számít.
A PC-s üzletág eredményeit vizsgálva kiderül, hogy miért is tud ennyire széllel szemben vitorlázni a Lenovo. Hazai pályán, azaz Kínában rendkívül erős, piacvezető pozícióban van, és a feltörekvő országban nem látszik lankadni a számítógépek iránti kereslet. Az összbevétel 40 százalékát kitevő területen negyedével nőttek éves összevetésben az eladások.
Szintén nincs ok a panaszra a többi feltörekvő régióban, így például Indiában, Brazíliában és Oroszországban. Ezeken a területeken 42 százalékkal több gép talált gazdára, mint 2010-ben.
Mobilra hangolva ■ A Lenovo azonban láthatóan nagyon igyekszik új lábat növeszteni a jól futó PC-k mellé. Szintén Kínában már sikeresen útjára indított saját okostelefont és táblagépet is. Az okostelefonos eladások több mint megháromszorozódtak az előző év hasonló periódusához képest, ami elsősorban az otthon eladott LePhone A60-nak köszönhető.
Tabletek tekintetében szintén szépen kerekednek a számok: csak a mostani negyedévben 160 ezer gépet adtak el Kínában. Ezzel az eredménnyel egyébként az iPad mögött a második legnagyobb szállítók lettek. A cég közlése szerint a kínai piac 8,6 százalékát birtokolják már, köszönhetően az
általunk is tesztelt ThinkPad-nek.