2012-es pénzügyi éve első negyedéves számait publikálta a Microsoft. A Windowsból alig jött be több, mint egy éve, de az Office továbbra is jól teljesít. Az online üzletág viszont még mindig súlyos veszteséget termel.
Összességében abszolút korrekt, eredményes negyedéven van túl a világ legnagyobb szoftverszállítója, ám a különböző üzletágak számait vizsgálva már nagyon hullámzó teljesítményeket látni.
A tegnap késő délután publikált első negyedéves jelentésből kiderül, hogy a Microsoft összbevétele közel 17,4 milliárd volt, ami nem csupán a tavaly ilyenkori 16,2-t, de az elemzői konszenzus szerint várt 17,2 milliárdot is túlszárnyalja. Nettó profit tekintetében egy hangyányit szolidabb az előrelépés: a kasszában maradó bő 5,7 milliárd megfelel a szakértők által előzetesen elvárt szintnek. Tavaly ilyenkor 5,4 milliárd volt a nettó eredmény, azaz a profit "csak" 6 százalékkal javult, miközben a bevételek bő 7 százalékkal híztak.
Nem nyíltak tágra az ablakok ■ Termékekre és üzletágakra bontva a teljesítményt a szoftvercég két zaszlóshajója közül a Windows operációs rendszer produkált gyengébb eredményeket. A PC-piacon bekövetkezett lassulás meglátszik a Microsoft eladásain is: Windows és Windows Live termékekből csupán 2 százalékkal folyt be több, mint tavaly ilyenkor. Ez mondjuk még mindig biztatóbb szám, mint az előző negyedévben regisztrált 1 százalékos éves visszaesés. Ennek ellenére az üzletág továbbra is komoly szeletét adja az összbevételi tortának.
Az Office 2010 sokaknak volt vonzó ajánlat
Az Office irodai programcsomaggal viszont semmi gond nincs, rendületlenül hozza a pénzt a Microsoft konyhájára. Az üzleti megoldásokért felelős divízió bevételei meghaladták az 5,4 milliárd dollárt, ami 8 százalékkal több, mint a 2010-ben realizált szint. A termékcsoport jelentőségét jól szemlélteti az, hogy miközben az üzletág bevételi részesedése nem éri el a vállalati összbevétel harmadát, a teljes üzemi eredmény több mint felét ez az egy divízió hozza.
A lényegesen kisebb súllyal szereplő szerveres üzletág szintén jól szerepelt, hiszen éves összevetésben 10 százalékkal növelni tudta bevételeit. Igaz, az üzemi eredmény szintjén ebből már csak 3 százalékos javulás maradt meg.
A rossz tanuló ■ Ahogy azt már megszokhattuk, ismét az online divízió ül a szégyenpadon. Némi reményt adhat a területnek a bevételek erős, majdnem 19 százalékos növekedése, viszont az üzemi eredmény szintjén még mindig közel 500 millió dollár az üzletág vesztesége. A Microsoft ennek ellenére megerősítette, hogy kitart a Yahoo-val kötött szoros partnerségi megállapodás mellett, és reményeik szerint hamarosan elérkezik mindennek a pénzre váltása is.
A Microsoft nyáron indult
Office 365 szoftverszolgáltatásának eddigi eredményeiről nem kívántak részleteket megosztani a cég képviselői, mindössze egy kincstári mondatban kifejtették, mennyire örülnek a cloud szolgáltatásaik iránt megmutatkozó fokozatosan növekvő keresletnek.