A hazai internetezők jelentős része érdektelennek tartja a reklámajánlatok többségét, hiányolja a személyre szabott ajánlatokat, és a nehézkes ügyintézésre panaszkodik.
Az NRC friss piackutatása a magyar internetezők véleményét vizsgálta online kérdőíves felmérés segítségével. A kutatás egyik legfontosabb megállapítása szerint a válaszadók közel kétharmad része, 62 százaléka vélekedett úgy, hogy nagyrészt érdektelen ajánlatokat kap a távközlési cégektől, webáruházaktól, illetve a közmű- vagy más szolgáltatóktól.
Majdnem ugyanenekkora részüket, 58 százalékukat az is zavarja, hogy a szolgáltatók nem becsülik meg eléggé a régi ügyfeleket. Ez utóbbi jellemzően a 40-49 éves korosztály problémája, míg a 18-29 évesek nagyobb arányban (37 százalék) panaszkodnak a nehézkes ügyintézésre.
Elégedetlen szörfözők ■ A felnőtt internetezők egyharmada, általában a férfiak emelték ki, hogy nem kapnak eléggé testre szabott ajánlatokat, illetve hogy a szolgáltatók azzal sincsenek tisztában, hogy milyen régóta az ügyfeleik. A diplomások és a budapesti lakosok a legkritikusabbak, ők a legtöbb szempont szerint negatívabb véleménnyel rendelkeznek a vállalatokról, mint az alacsonyabb iskolai végzettségűek és a vidékiek.
A felmérést megrendelő Infotéka ügyvezetője,
Laczkó János szerint mindez jól illusztrálja, hogy a magyarországi szolgáltatóknak fejleszteniük kellene ügyfélkezelésüket. A március 8-9-én rendezendő
virtuális HR és CRM kiállítás fókuszában is az ügyfélkapcsolat-menedzsment rendszerek állnak majd, amelyek ma már integrálhatók a közösségi szolgáltatásokkal, működnek okostelefonokon, és számos kiegészítő modullal rendelkeznek, megkönnyítve a különböző folyamatok kezelését.