A hazai webshopok száma egyre nő, és úgy tűnik, az internetes áruházak jó része a megmérettetést is vállalja, hogy kiderüljön, melyikük lesz az Ország Boltja.
Alig egy hónapja indult el az I. Ország Boltja verseny, máris 400 magyar webáruház regisztrált a megmérettetésre. A szervezők közleményéből kiderül, hogy elsőre nem is számítottak ekkora érdeklődésre, ezért a tervezettnél több kategóriát kell indítaniuk a versenyzők számára.
Hogyér' adja? ■ Ha egy internetes bolt igazán sikeres szeretne lenni, jóval többre van szükség, mint jó árakra és valamilyen alapszintű dizájnra. Erre hegyezték ki a verseny kiírói a minőségi és a népszerűségi megközelítést.
A minőségi díj odaítélésében valódi ügyfelek is közreműködnek, akik a versenyben részt vevő webshopokban egy befejezett vásárlás után kitöltik a boltra vonatkozó kérdőívet, értékelve a szolgáltatásokat, a rendelési folyamatot és a kézbesítést. A népszerűségi díjra viszont
a verseny weboldalán leadott szavazatokkal lehet kedvenc internetes áruházainkat promotálni október hetedikéig.
A fejlődés mércéje ■ Egy hónappal az indulást követően 400 bolt van versenyben. Ez azt jelenti, hogy az aktív magyarországi webáruházak közel fele döntött úgy, ringbe száll az Ország Boltja címért. Eddig 13 alkategóriában lehetett indulni a díjakért, de a szervezőknek ki kellett bővíteniük a választékot a nagy érdeklődésre való tekintettel: mostantól már Baba-mama, Ajándékozás és Divat kategóriában is lehet indulni, illetve szavazni.
A versenyt jegyző Árukereső árösszehasonlító oldal
nemrég közreadott felmérése szerint 2010-ben 137 milliárd forintot hagytak internetes áruházakban a magyar vásárlók, és az idei forgalom a várakozások szerint ennek akár triplája is lehet. A kutatásból azonban az is kiderült, hogy több területen, például a konverziós ráta figyelemmel követése vagy a versenytársak és trendek követése terén a hazai webshopok jó része elmarad a nemzetközi mércétől.
Egy webshop igazi fokmérője persze a vásárlói elégedettség, így az Ország Boltja kategóriagyőztesei minden bizonnyal jó példát mutathatnak a többieknek, amelyek saját boltjaik fejlesztésével még színvonalasabbá és ezáltal sikeresebbé tehetik a magyar e-kereskedelmet.