A világpiac történései általában előrejelzik, mi fog történni hazánkban a rákövetkező időszakban. Mivel a legnagyobb informatikai vállalatok egyre-másra hoznak nyilvánosságra biztatót negyedéves jelentéseket (mint például néhány napja a Cisco), az óvatos optimizmus idehaza sem tűnik megalapozatlannak. Sőt, sok cégnél még az említett fáziskésést sem kell kivárni, hiszen számot vetve 2009-cel, több vállalat növekedésről számolt be. További jó hír, hogy ilyenre az informatika sok, egymástól távol lévő szektorában is találhatunk példákat.
Költségcsökkentés HR-szoftverrel | A humánerőforrás informatikai hátterét támogató Nexon például azzal magyarázza 2008-hoz képest kedvezőbb eredményét, hogy megoldásaik felértékelődtek az ügyfelek szemében. Különösen jól fogyott például a munkaidő-nyilvántartást segítő alkalmazásuk, amely az optimális munkarend kialakításával hatékonyabbá teheti a cégek működését. A pozitív mérleghez a humánügyviteli feladatok átvállalása is hozzájárult. A cég outsourcing üzletága ötödével növekedett az elmúlt évben.
Miközben a durván 2,8 millárd forintos árbevétel csak 26 millióval nőtt, az eredmény több mint 10 százalékkal jobb lett a tavalyelőttinél. A cég ügyvezetője, Ocskay Szilárd idén a bérelhető hoszting szolgáltatások (SaaS – Software as a Service) területén látja a legnagyobb fejlődési lehetőséget. Elmondása szerint erre külön fejlesztésekkel készült fel már tavaly a Nexon, így jó előjelekkel indultak neki 2010-nek.
Rendszerintegráció és tanácsadás | Az elmúlt években elsősorban rendszerintegrációban, üzemeltetésben és hálózati szolgáltatásokban érdekelt Aloha Informatika portfolióbővítéssel igyekezett ellensúlyozni a gazdasági depresszió következményeit. A cég nemrég kiadott jelentéséből kiderül, hogy a tanácsadással és adatvédelmi szolgáltatásokkal bővített paletta végül terven felüli árbevételt eredményezett.
Az 1,8 milliárdos nettó árbevétel egyúttal azt is jelenti, hogy 200 millió forinttal sikerült megfejelni a 2008-as teljesítményt. A közleményben külön hangsúlyt kap az a sok más szereplő által is emlegetett frázis, miszerint manapság nem elég hardvert és szoftvert adni a megrendelőnek. A kiemelkedő szolgáltatáshoz a tanácsadás ugyanúgy hozzátartozik, mint például az előnyös finanszírozási konstrukció felkutatása.
Nagyvállalati erősödés | Az elsősorban vállalatirányítási megoldásairól ismert Libra Szoftver 2009-ben átlépte az 1 milliárdos bevételi szintet, ezzel 6 százalékos növekedést jelentett. A bővülés motorja a nagyvállalati üzletág lett, amely egyrészt a meglévő ügyfélkörnek kínált új fejlesztéseknek, másrészt a szép számmal érkező új ügyfeleknek volt köszönhető. Utóbbi jól mutatta, hogy egy rugalmas hazai informatikai középvállalat akár a javára is fordíthatja a válság hatásait, és előnyre tehet szert multinacionális versenytársaival szemben a megváltozott piaci körülmények között – mondta megkeresésünkre ifj. Faur Kálmán, a Libra vezérigazgató-helyettese.
Az eredetileg kétszámjegyűre tervezett növekedést egy stratégia döntés fékezte, amely szerint a hardverek és közvetített szolgáltatások értékesítését minimalizálták. Ennek a pozitív hozadéka a bevételszerkezet átalakulása. Immár döntő többséget képviselnek a saját termékek és szolgáltatások. Ez pedig a nyereségességre volt jótékony hatással. A cég idén már kétszámjegyű növekedést tervez. A vezető szerint a cél elérésében jó eszköz lehet egy nemrég felvásárolt önkormányzati ügyviteli rendszer, valamint a szolgáltatási portfolió folyamatos bővítése.
Bank és biztonság | Az informatikai biztonsággal foglalkozó Kancellár.hu 2008-ban még egymilliárd forint alatti, mintegy 950 millió forintos forgalmat produkált, tavaly azonban az árbevétele már elérte az 1,2 milliárd forintot. Eközben a cég nyereségessége is javult: 2009-ben 35 százalékkal növekedett az EBITDA (üzemi eredmény és amortizáció), és elérte a 105 millió forintot. Az idei évben is legalább 25 százalékos javulást várnak ezen a téren. A Kancellár.hu ügyfélköre körülbelül 70 százalékban a bankok, 20 százalékban pedig a kormányzati szférából kerülnek ki.
Bár az informatikai piac tavaly csökkent, de az informatikai biztonság itthon még egy fiatal, és folyamatosan bővülő ügyfélkört biztosít, köszönhetően az új technológiáknak, továbbá a folyamatosan szigorodó jogszabályi környezetnek. - Ezért szeretem az IT biztonság területét, mert még a következő években is számos olyan téma lesz, mint például a logelemzés, azonosságmenedzsment, biztonsági szabályzatok és üzletmenet-folytonossági tervek kidolgozása, amelyek sok helyen mind a mai napig hiányoznak, és a következő években számos "zöldmezős" beruházást vonzanak majd - hangsúlyozta Papp Péter, a Kancellár.hu vezérigazgatója.
A törvény erejével | Egy másik, jelentős fejlődést mutató magyar biztonsági cégnél, a BalaBitnál egyelőre pontos árbevételt az elhatárolások miatt még nem tudtak mondani. Ám a vállalat marketingvezetője, Szomor Bence szerint az már kijelenthető, hogy a tavalyi 742 millió forintos árbevétel után idén átlépik az 1 milliárdot. Ez a szám (mindkét évben) a Németországban működő, nyugat-európai értékesítéseket koordináló leányvállalat bevételeit is tartalmazza. A bevételek gyarapodása mellett számottevő volt a munkaerő hozzávetőleges 40 százalékos bővülése is.
A magyar piacon is növekedtünk az elmúlt évben, ennek ellenére 2009 volt az első év, amikor a külföldi bevételeink meghaladták a hazait. 2009-ben ért be az elmúlt évek munkájának gyümölcse nemzetközi szinten. Már több mint 40 külföldi viszonteladó partnerünk van világszerte – mondta Szomor. A termékek népszerűségének fő okát a Kancellár.hu vezetőjéhez hasonlóan a BalaBitnál is az informatikai szabályozások és törvényi előírások egyre szélesebb körben való elterjedésében és szigorodó betartatásában látják.
A szakmai fejlődés fontossága | A németországi Siemens AG-t szoftverfejlesztéssel támogató evosoft Hungary Kft. tavaly stabilan tudta tartani poícióját, és 7,35 milliárdos forgalmával Magyarország egyik vezető szoftverháza. Az elmúlt évben elsősorban a személyzetfejlesztésre helyezték a hangsúlyt: a vállalatnál mindazok számára lehetőséget biztosítanak a továbbfejlődésre, akik akár szakmai, akár vezetői téren szeretnének előrébb lépni. Kollégáink naprakész szakmai ismeretei, illetve a vállalatunknál alkalmazott legmodernebb technológiák segítenek minket abban, hogy ügyfeleink számára a lehető legmagasabb értéket nyújtsuk – nyilatkozta kérdésünkre Várady Péter az evosoft ügyvezetője.
A cégvezető úgy látja, biztos alapokon áll a cég, sőt az idén további új területekkel bővülhet a vállalat portfóliója. Ennek érdekében a orvostechnológiai és minőségirányítási területekre különösen nagy figyelmet fordítanak, hogy folyamatos innovációval megteremtsék a fenntartható fejlődés lehetőségét.
Felhőbe vezető út hazai szakértelemmel
Robusztus műszaki háttér, korszerű technológia és a felhasználóbarát kezelhetőség. A Flex Cloudhoz nem kell nagy IT-csapat, csak egy elhatározás és pár kattintás.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak