A LinkedIn részvényeinek nyilvános forgalomba hozatala az első jelentős lépések egyike lesz a közösségimédia-vállalatok tőzsdei megjelenésében.
Az
év eleji értesülések most váltak valóra: a New York-i tőzsdén csütörtökön indul meg a kereskedés az üzleti közösségi oldal papírjaival. A 7,84 millió részvény várhatóan 32 és 35 dollár közötti árfolyamon mozog majd, a LinkedIn pedig a hét végéig 274 millió dolláros értékesítésre számít. A cég tőzsdei kapitalizációja a kibocsátást követően elérheti a 3 milliárd dollárt is, szemben a januári, másodlagos piaci kereskedés alapján becsült 2,5 milliárddal.
Töretlenül felfelé ■ A nyolc éve indított LinkedIn idén márciusban gyűjtötte be a
100 milliomodik regisztrált felhasználóját. A vállalkozás tavaly vált nyereségessé, amikor az év első kilenc hónapjában 161,4 millió dolláros bevétel mellett 10,1 milliós profitot termelt. Az idei első pénzügyi negyedévet 93,9 millió dolláros bevétellel zárta, 110 százalékkal javítva az előző év megfelelő időszakának eredményén. A cég 2 milliós nyeresége ugyancsak növekedett a 2010 első három hónapjára jelentett 1,8 milló dollárhoz képest.
A várakozások szerint a közösségimédia-szolgáltatások egész sora jelenik meg a közeljövőben a tőzsdén. A kínai Renren közösségi oldal már ebben a hónapban forgalomba hozta részvényeit, amiből eddig 743,4 millió dollárt keresett. A Kínából kitiltott Facebook, a Groupon, a Zynga és még egy sor médiavállalkozás legkésőbb a jövő évben ugyancsak tőzsdére megy, bár konkrét időpontokat egyelőre nem hoztak nyilvánosságra.