Megháromszorozza a Magyarországon gyártott szerverek számát a Lenovo, és az év végétől nálunk is piacra dobja az okostelefonjait.
Az év végén Magyarországon is piacra dobja okostelefonjait a Lenovo – jelentette be
Ivan Bozek. A kínai hardvergyártó regionális vezetője Sárváron újságírók előtt számolt be a cég itteni jelenlétének, köztük a magyarországi gyártásának a további bővítéséről.
Európai gyártóközpont ■ Mint ismert 2009 végén a Lenovo bérgyártó partnerén, a Flextronicson keresztül Sárvárra telepítette az asztali PC-k, az all-in-one gépek, a munkaállomások és a szerverek európai gyártását. Az évi több százmillió dollár értékű termelés most újabb szervertípusok és tárolórendszerek összeszerelésével bővül. A szervergyártás volumene lényegében megháromszorozódik, bár a konkrét számokat üzleti titokként kezelik.
"Tárlatvezetés" a sárvári gyárban: nagyot bővül a szervergyártás
Az eseményen a régióvezető elmondta, hogy a dél-kelet-európai régióban, ahová a kínai cég Magyarországot is sorolja, legutóbb éves szinten 29 százalékos növekedést tudott elérni a Lenovo. A régióban pedig Magyarország a legjobban teljesítő országok között van. Az idei első negyedévben a hazai PC-piacon is elérte a második helyet, ami esetében éves összevetésben több mint 50 százalékos növekedést jelent – erre már
Lukács Anita, magyarországi ügyvezető hívta fel a figyelmet.
Uniós pénzek pörgetik fel az IT-piacot ■ A piacban a cég további növekedési lehetőségeket lát, főleg miután sorra jelennek meg az uniós pénzekből finanszírozható tenderek – mondta el a Bitport kérdésére
Stark Gáspár, a Lenovo Magyarország államigazgatási szektorért felelős vezetője. Hozzátette: csak ennek révén mintegy 36 milliárd forinttal bővülhet a hazai informatikai piac.
Ivan Bozek emlékeztetett rá, hogy amikor a kínai cég 2009-ben megvette az IBM-től a PC-üzletágat, akkor az amerikai márka globális piaci részesedése 6,5 százalékos volt. Ezt négy év alatt a Lenovo több mint duplájára tudta növelni. Jelenleg 15,5 százalékkal a világ második legnagyobb PC-gyártója.
Arccal az új mobil eszközök felé ■ A régiós vezető kiemelte ugyanakkor, hogy a cégnél is történt irányváltás: követve a hardverpiacon végbemenő folyamatokat az újfajta mobileszközökkel bővítette a termékportfolióját. A táblagépek, okostelefonok, hibrid eszközök ma még csupán a bevételek 9 százalékát adják, de a cél, hogy az új területek néhány éven belül a forgalom felét termeljék ki.
Az okostelefon-piacra lépéssel kapcsolatban a Bitportnak elmondta: a mobiltelefon piacon eddig végbement változások alapján egyáltalán nem tartja elkésettnek az itteni piacra lépést. Mint mondta, több, tíz-tizenöt éve még meghatározó mobilgyártó, páldául a Motorola, a Nokia vagy az Ericsson eltűnt, vagy legalábbis hátrébb szorult a világrangsorban. Eközben pedig feljöttek olyan távol-keleti márkák, mint a jelenlegi világelső Samsung.
Árversenyben ■ A Lenovo az okostelefonja az árukkal és konfigurációjukkal igyekeznek majd versenybe szállni. Bár készülékeiket a prémium kategóriába sorolják, árukat a Samsung-eszközök árszínvonala alá pozícionálják. A két SIM-kártya befogadására alkalmas, ütés- és vízálló okostelefonokat részben androidos, részben windowsos operációs rendszerrel szállítják, és a Lenovo mobilokat vásárlók valamekkora felhő tárhelyet is kapnak.
A mobileszközök – táblagépek, okostelefonok – ősztől tervezett intenzívebb magyarországi megjelenésétől Lukács Anita az év végére már 5-10 százalékos piaci részesedést vár.