2017-re a letöltések száma meghaladja a 100 milliárdot. A mobil alkalmazások a növekedési ütemben már le is körözték az eddig sztárt, a digitális zeneletöltést.
A digitális készülékek – táblagépek, okostelefonok és egyéb hálózati eszközök – terjedésével együtt bővül a mobil alkalmazások piaca. A letöltések száma 2017-re elérheti a 108 milliárdot – állítja legújabb felmérésében a Berg Insight. A svéd piackutató szerint a következő években átlagosan évi 17 százalékos növekedési ütem várható ezen a piacon.



Tavaly duplázott a piac A legfrissebb összesítések szerint 2012-ben több mint duplájra nőtt a letöltések száma, amely így az előző évi 29,5 milliárdról 60 milliárd fölé nőtt. Az ezen a területen üzletelők bevétele, beleértve a fizetős alkalmazásokat, illetve az előfizetéses szolgáltatásokat is, elérte a 8,4 milliárd dollárt. A Berg Insigt kutatói azzal számolnak, hogy 2017-re a mobil eszközök több, mint a 80 százaléka okostelefon lesz, miáltal tovább növekszik az appok potenciális felhasználói bázisa.
 
Nem meglepő módon az Apple App Store-ja,  a Google Play és más hasonló alkalmazásáruházak okozták a robbanást a mobil alkalmazások letöltésében. A skandináv elemzők szerint az ebből nagy üzletet csinálók rangsora a következő években sem fog változni, 2017-ben is az App Store-é az aranyérem, a Google Play kaphatja az ezüst, illetve a Microsoft Windows Phone Store-ja a bronzérmet.

Hogyan keressünk pénzt az ingyenes alkalmazásokon?
A kevésbé ismert alkalmazásáruházak főként Kínában és olyan egyéb piacokon népszerűek, ahol a Google Play nem tudott a készülékekben beépített, alapértelmezett appstore lenni.

Persze a legfontosabb kérdés az app-piacon tevékenykedőknek – fejlesztőknek, terjesztőknek egyaránt –, hogy miként tudnak pénzt keresni, hiszen hatalmas a kínálat az ingyenes alkalmazásokból. Az az üzleti modell egyelőre szerény bevételekkel kecsegtet, amely az ingyenes alkalmazásokojn keresztül megjelenített hirdetésekből akar elegendő bevételt generálni.
 
A piacon éles a verseny, és a legnagyobb fejlesztők megpróbálnak minél több platformon megjelenni az alkalmazásaikkal,  hogy ilyen módon is növeljék a felhasználói bázist és elkötelezettséget. Ilyen stratégiát követ manapság többek között a Rovio Entertainment, az Electronic Arts, a Zynga vagy a DeNA, amelyeket manapság az iparág meghatározó szereplőiként tartanak nyilván.

Alkalmazás-készítés a weben kkv-knak
IFS: versenyelőnyt jelent a mobil platform

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.