2017-re a letöltések száma meghaladja a 100 milliárdot. A mobil alkalmazások a növekedési ütemben már le is körözték az eddig sztárt, a digitális zeneletöltést.
A digitális készülékek – táblagépek, okostelefonok és egyéb hálózati eszközök – terjedésével együtt bővül a mobil alkalmazások piaca. A letöltések száma 2017-re elérheti a 108 milliárdot – állítja legújabb felmérésében a
Berg Insight. A svéd piackutató szerint a következő években átlagosan évi 17 százalékos növekedési ütem várható ezen a piacon.
Tavaly duplázott a piac ■ A legfrissebb összesítések szerint 2012-ben több mint duplájra nőtt a letöltések száma, amely így az előző évi 29,5 milliárdról 60 milliárd fölé nőtt. Az ezen a területen üzletelők bevétele, beleértve a fizetős alkalmazásokat, illetve az előfizetéses szolgáltatásokat is, elérte a 8,4 milliárd dollárt. A Berg Insigt kutatói azzal számolnak, hogy 2017-re a mobil eszközök több, mint a 80 százaléka okostelefon lesz, miáltal tovább növekszik az appok potenciális felhasználói bázisa.
Nem meglepő módon az Apple App Store-ja, a Google Play és más hasonló alkalmazásáruházak okozták a robbanást a mobil alkalmazások letöltésében. A skandináv elemzők szerint az ebből nagy üzletet csinálók rangsora a következő években sem fog változni, 2017-ben is az App Store-é az aranyérem, a Google Play kaphatja az ezüst, illetve a Microsoft Windows Phone Store-ja a bronzérmet.
Hogyan keressünk pénzt az ingyenes alkalmazásokon? ■ A kevésbé ismert alkalmazásáruházak főként Kínában és olyan egyéb piacokon népszerűek, ahol a Google Play nem tudott a készülékekben beépített, alapértelmezett appstore lenni.
Persze a legfontosabb kérdés az app-piacon tevékenykedőknek – fejlesztőknek, terjesztőknek egyaránt –, hogy miként tudnak pénzt keresni, hiszen hatalmas a kínálat az ingyenes alkalmazásokból. Az az üzleti modell egyelőre szerény bevételekkel kecsegtet, amely az ingyenes alkalmazásokojn keresztül megjelenített hirdetésekből akar elegendő bevételt generálni.
A piacon éles a verseny, és a legnagyobb fejlesztők megpróbálnak minél több platformon megjelenni az alkalmazásaikkal, hogy ilyen módon is növeljék a felhasználói bázist és elkötelezettséget. Ilyen stratégiát követ manapság többek között a Rovio Entertainment, az Electronic Arts, a Zynga vagy a DeNA, amelyeket manapság az iparág meghatározó szereplőiként tartanak nyilván.