7,6 százalékot csökkent a Yahoo részvényeinek árfolyama, miután az egykor szebb napokat is látott keresővállalat nyilvánosságra hozta második negyedéves üzleti eredményeit.
Az elemzők 1,16 milliárdos forgalmát némelyest alulmúlta a Yahoo által 2010 második negyedévére jelentett 1,13 milliárdos forgalom. A vállalat szerint a keresés alapú hirdetésekből 8 százalékkal kevesebb forgalom származott, míg a kép alapúak (például a bannerek) bevételei 19 százalékkal nőttek. Ez idáig szépen is hangzik, ám az nem elhanyagolható tény, hogy honnan nőtt és honnan csökkent ez a két érték.

Lejtmenetben | A bannerek "piaca" évek óta zsugorodik, az internetezők jó része eleve blokkolja ezeket a tartalmakat, de a kevésbé profi felhasználók is egyre inkább ignorálják a színes, villogó (mozgó)képeket. Az amerikai trendek azt mutatják, hogy pont a keresés alapú hirdetések ideje jött el: az EMarketer felméréséből az derül ki, hogy ez a piaci szegmens 16 százalékkal nő az idei évben - egyértelműen nem az ugyanebben a versenyszámban csökkenést produkáló Yahoo-nak köszönhetően.

Annak ellenére, hogy a "Google előtti korszak" keresőpiacának egykori ura folyamatosan próbál partnerségekkel és szövetségekkel erősíteni, az elemzők szerint szép lassan lemarad a piac ütemétől. A Twitterrel kötött szerződés mellett stratégiai kapcsolatot építettek ki a Microsofttal és mobilos fronton a Nokiával is, ám ezen szövetségek jó részéből a vizsgált negyedévben még nem profitálhattak, hiszen a valós fejlesztések még nem fejeződtek be.

Még meg lehet fordulni | Tim Morse, a Yahoo pénzügyi igazgatója szerint egyáltalán nem katasztrofális a helyzet. A vezető szerint a nyár elején tapasztalták csupán, hogy a nagyobb hirdetők ideiglenesen elpártoltak tőlük, vagy egyáltalán nem hirdettek, de már az új negyedév elejét, tehát a mostani hónapot is jóval biztatóbbnak látja, több hirdetővel és hirdetéssel egyaránt. "Természetesen van min dolgoznunk, mivel a bevétel kissé elmaradt a várttól" - ismerte be a nyilatkozat végén Morse, de kiemelte, hogy a forgalmi adatok mellett a nyereséget is érdemes figyelembe venni, amely a tavalyi második negyedévben elért 141,4 millió dollárról nagy ugrással 213,3 millión állt meg.

A következő három hónapra 1,65 milliárdos forgalmat vár a vállalat, amely nagyon óvatosan felülírja a szakértők által várt 1,64 milliárdos elvárásokat. A vállalat fejlesztéseket ígér, amelyek megnövelik a felhasználók oldalon töltött idejét, amely mostanában egyre csökkenő tendenciát mutatott. Ezen kívül olyan, egyelőre meg nem nevezett változtatásokat és akciókat helyeztek kilátásba, amellyel erősebben megnövelhetik felhasználói bázisukat. Ez utóbbi természetesen kihat a hirdetési hajlandóságra és árakra is.

Az elemzők mindenesetre egyelőre nem temetik a vállalatot. A JMP Securities szakértői szerint ki kell várni, amíg a Yahoo keresőmotorja véglegesen Bing-alapokra vált a tízéves Microsoft-szövetség értelmében. Ekkor ugyanis a vállalat erőforrásait valóban át lehet csoportosítani a hirdetési eredmények megerősítésére és olyan új piacok megkeresésére, amelyeken eddig kevéssé szerepelt a Yahoo, például a közösségi szolgáltatások terén.

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.