Csak néhány pénzintézet jelent meg a közösségi oldalakon, pedig a jövőben még inkább felértékelődhet ezek szerepe.

Én is tudok megtakarítani – az idén tavasszal ezzel az elnevezéssel indított Facebook-oldalt a Raiffeisen Bank. A pénzintézet a korábbi rosszul sikerült vásárlásaikról, befektetéseikről faggatta a közösséghez kapcsolódott embereket. Egyikük laza anekdotával szórakoztatta a többieket. „Pár éve a Komjádiban lepisszegett a kabinos, hogy nem kell-e bérlet okosba. Becsületes az arcom, látott is párszor. Rám sózta a szajrét 20 ezerért. Augusztus végén jártunk, év végéig még jó volt a bérlet. De kiderült, hogy nem szeretek keresztbe úszni a vízilabdás gyerekekkel, úgyhogy körülbelül kétszer voltam még.”

Csillag lett a befutó | Az ilyen jópofa kezdeményezések is erősíthetik a márkát a Facebook révén, amely világszerte félmilliárdot is meghaladó regisztrált felhasználóval rendelkezik. Az osztrák tulajdonban lévő pénzintézet emellett videókkal és szöveges információkkal is igyekszik javítani a magyar megtakarítási hajlandóságon.

Szintén az elmúlt hónapokban indult el e közösségi médián saját oldalával a MagNet Magyar Közösségi Bank. A közelmúltban HBW Express Bankból átalakult, tavaly 53 milliárd forintos mérlegfőösszeget felmutató pénzintézet „rajongóinak” száma immár túl van az ötszázon. Őket a hetekben arra kérte a bank, hogy válasszák ki az új számlacsomag nevét. A legtöbb lájkolást végül a Csillag közösségi számlacsomag kapta.

Az előbb említett hazai bankok az első fecskék között vannak, akik már belekóstoltak abba, hogy a gyorsan gyarapodó létszámú nemzetközi, illetve hazai közösségi internetes szolgáltatások révén miként tarthatják meg jelenlegi ügyfeleiket, vagy éppen toborozhatnak újakat, még ha párszáz főről is van egyelőre szó. A hazai szolgáltatók persze még a nemzetközi pénzvilághoz mérten is konzervatívak, pedig a világban már számos példa van arra, hogy milyen célokra tudják felhasználni a cégek az újfajta csatornákon áramló információkat (a főbb lehetőségeket lásd külön).

Az Egyesült Államokban is elsősorban a kisebb bankok és hitelszövetkezetek aktívak a közösségi oldalakon, ugyanakkor például a Twitteren olyan óriások is jelen vannak, mint a Bank of America, a Wells Fargo vagy a Citibank. Európában is egyre több pénzintézet ismeri fel a potenciált, így például a Deutsche Bank is aktívan kommunikál a Facebookon.

Papp László, a vezetői és informatikai tanácsadással foglalkozó Stratis partnere szerint az újfajta csatornák használatát – az adatvédelmi problémák mellett – az is hátráltatja, hogy sokan még mindig azt hiszik: ezek csak a legfiatalabb, ezért a bankok szempontjából legkevésbé fontos korosztályt érdeklik. Pedig az iWiW 4,2 millió, vagy a Facebook immár 1 milliónál több hazai felhasználója meglehetősen nagy bázist jelenthet. Köztük nyilván nagy az átfedés azzal a 2,4 millió lakossági és több mint 350 ezer vállalati ügyféllel, akik a GKIeNET adatai szerint tavaly év végén internetbanki szerződéssel rendelkeztek a magyarországi hitelintézeteknél.

Felkészülés nélkül nem megy | A megvalósítással kapcsolatban a Stratis partnere arra figyelmeztetett: nem érdemes komoly összegeket fordítani arra, hogy a bank „webkettő-képessé” tegye informatikai rendszerét. Sokkal fontosabb, hogy a cég ismeri-e az új stílusú marketing-eszköztárat (például szervezett-e már eredményes vírusmarketing kampányt). E nélkül nem lehet sikeres egy facebookos projekt sem. „Akkor szabad bemerészkedni erre a területre, ha a szervezet felkészült arra, hogy a weben azonnal kell reagálni a problémákra, a beérkező információkat pedig mérni, elemezni kell. Utóbbihoz már megfelelő célszoftverek is találhatók a piacon” – fejti ki Papp László.

Alföldi Ferenc, a Budapest Bank informatikai igazgatója úgy látja, a hazai pénzintézetek elsősorban az adatvédelmi problémák miatt ódzkodnak a közösségi média használatától. Szeretnék látni azt is, mennyire lesz meghatározó ez a trend a következő években, illetve arra is kíváncsiak, nem fognak-e tömegesen kiábrándulni az emberek ezekből a szolgáltatásokból.

Az igazgató tapasztalatai szerint itthon is a termékek egyszerűsítése irányába tolódik el a piac, ami az üzleti folyamatok és a banki informatikai rendszerek konszolidációját is igényli. Ennek fényében nincs már messze az az idő, amikor – az autóiparhoz hasonlóan – a pénzügyi szektorban is inkább csak a márka (brand) fogja megkülönböztetni az egyes termékeket. Ez még inkább felértékeli majd, hogy egy-egy pénzintézet milyen képet sugároz magáról, akár a közösségi oldalakon is.

(A cikk a Figyelő hetilap 2010/36. számában jelent meg.)

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.