A Twitter egyre közelebb jut a szponzorált tweetek formájában megvalósított hirdetési konstrukcióhoz. Mostantól külső alkalmazások fejlesztői is beépíthetik az új funkciókat saját megoldásaikba.
A 140 karakteres mikroblog-szolgáltatás jó ideig komoly gondban volt azzal kapcsolatban, hogyan is váltsa pénzre egyre növekvő felhasználói bázisát és annak aktivitását. A Twitter megálmodói ugyanis nem akartak hatalmas, villogó reklámbannereket vagy a tartalomtól elkülönülő, ám abba csúnyán beékelődő extra tartalmakat, ezek ugyanis elijesztenék az egyszerű felülethez szokott felhasználókat.
Én vagyok a kedvenc kólád, kövess Twitteren | Májusban számoltunk be először arról, hogy
Dick Costolo üzemeltetési igazgató bejelentette: a szponzorált csiripekkel, azaz
hagyományos Twitter-üzenetként megjelenő, ám reklám tartalmú tartalmakkal kísérleteznek. Ez a forma a szakember szerint nem különül el az oldal kinézetétől és tartalmától, ezen felül segíthet a reklámozónak is, hogy egy jól megfogalmazott hirdetést sokan továbbtweeteljenek, vagy a hirdető követőivé váljanak.
Már a bejelentéskor elhangzott, hogy a tesztelési időszak alapos lesz, ám ennek megfelelően lassú is: a tulajdonosoknak nem a leggyorsabb meggazdagodás, hanem a stabil, fájdalommentes, ám hosszú távon hatékony hirdetési módszer kifejlesztése a célja. Ennek megfelelően legelső körben azt vizsgálták, hogy a hirdetések csupán a Twitter keresőoldalán és a népszerű témákat görgető Trending Topics fejléc-sávban látszódjanak.
Jöhetnek a külsősök | A tesztidőszak most kapcsol kettesbe, hiszen
Matt Harris fejlesztői tanácsadó a napokban küldte és küldi körbe a külső fejlesztők számára a rájuk vonatkozó újdonságokat. Ezek szerint a hirdetéssel kapcsolatos funkciók most kerülnek be a Twitter API-jába (alkalmazásfejlesztési interfészébe), így ezeket a különböző alternatív Twitter-keresők vagy csiripelő alkalmazások készítői is be tudják építeni saját felületeikre.
A twitterezőknek egyébként nem kell félniük attól, hogy a hirdetések ezentúl minden külső alkalmazásban megjelennek, ezek használata ugyanis nem kötelező. Az is igaz azonban, hogy az alkalmazások fejlesztőinek zsebére nézve fontos lehet, hogy mégis éljenek a lehetőséggel, ugyanis a Twitter a hirdetések bevételeit megosztja majd a külső fejlesztőkkel az általuk készített alkalmazásokból érkező lekattintások, továbbosztások és követések arányában. A pontos összegek és arányok még nem ismertek, de végre a
Tweetdeck,
Hootsuite vagy más külső felületek készítői is láthatnak némi pénzt munkájukért.
A twitteres hirdetések végleges megjelenéséről még mindig nincs információ, a mostani lépés csupán a tesztidőszak következő fokozata, amit még további zárt, fókuszcsoportos tesztelés is követ.