Az amerikai céget elsősorban online kereskedőként és cloud szolgáltatóként ismerik, ám az oldalain és termékein elhelyezett hirdetésekből is egyre komolyabb összeget kasszíroz.
Ugyan még nem borítja meg a házon belüli erőviszonyokat, de a hirdetésekből származó bevétele nagyon erősen növekszik az elsősorban más területekkel beazonosított Amazonnak - derül ki az eMarketer felméréséből. A kutatócég első ízben készített beszámolót és előrejelzést az amerikai óriásvállalat hirdetési bevételeinek alakulásáról, ami önmagában is mutatja, hogy a cégnél jelentős fejlemények zajlottak az elmúlt időszakban ezen a területen.


Növekedő pénzhalom  Ahogy a fenti ábrán is látható, az Amazon tavalyi reklámbevétele meghaladta a 609 millió dollárt, idén pedig várhatóan 835 milliónál áll meg a mutató. A jövőre nézve pedig csak az amerikai piacon várhatóan két éven belül összejön az 1 milliárd feletti bevétel. Ráadásul ez a bevétel lényegesen magasabb profitrátát hoz, mint mondjuk amekkorát a webáruház forgalma képes produkálni.

A reklámbevételekről a cég nem közölt egyelőre pontos számokat, így az eMarketer kimutatása több "puha" forrás és információ alapján állt össze. A kutatás szerint elsősorban az Amazon saját áruházában elhelyezett hirdetésekből származnak a pénzek, azon belül is a keresési találatok felett/mellett bérelhető helyek fogynak jól. Ezen nincs is mit csodálkozni, hiszen egy tavalyi felmérés szerint az interneten terméket kereső emberek 30 százaléka az Amazon boltjának keresőjénél indítja a kutatást, ami körülbelül kétszer annyi, mint ahányan ugyanezt a Google keresőjével teszik. 

Az óriási forgalmat lebonyolító webáruház mellett a cégnek több saját tulajdonú oldalról is érkezik reklámbevétele, de egyre nagyobb forrást jelentenek a milliós nagyságrendben forgalmazott e-könyv-olvasók és táblagépek is. Az Amazon például árengedményt ad legújabb generációs Kindle-jére, amennyiben a vevő vállalja, hogy meghatározott helyen és formában hirdetéseket kap az eszközre.

Infó, ami a Google-nek sincs ■ Az Amazonra mint hirdetési szolgáltatóra már csak azért is érdemes odafigyelni, mert olyan releváns adatbázissal rendelkezik a vásárlóiról, amelyről még a Google és a Facebook is maximum álmodozhat. Annál ugyanis nem sok értékesebb információ van hirdetési szempontból, mint az, hogy a megcélzott fogyasztói kör milyen termékekért volt hajlandó korábban pénzt áldozni. Mert ugye egy dolog, hogy kik lájkolják a Louis Vuitton Facebook oldalát, és egy teljesen másik, hogy kik azok, akik valóban képesek kifizetni egy táskáért egy átlagos havi fizetésnek megfelelő összeget.

Az Amazon Kínában veri meg a Google-t
A Google már körbefutja a nyomtatott médiát

A bűnözőket is nagyon érdekli, hogy kinek van kiberbiztosítása

Egy éve elején közölt kutatás szerint ma már utánanéznek a dolognak, és a biztosított szervezetektől az átlagosnál jóval magasabb váltságdíjakat próbálnak bevasalni.
 
Hirdetés

Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban

A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.

A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.