Az amerikai céget elsősorban online kereskedőként és cloud szolgáltatóként ismerik, ám az oldalain és termékein elhelyezett hirdetésekből is egyre komolyabb összeget kasszíroz.
Ugyan még nem borítja meg a házon belüli erőviszonyokat, de a hirdetésekből származó bevétele nagyon erősen növekszik az elsősorban más területekkel beazonosított Amazonnak - derül ki az
eMarketer felméréséből. A kutatócég első ízben készített beszámolót és előrejelzést az amerikai óriásvállalat hirdetési bevételeinek alakulásáról, ami önmagában is mutatja, hogy a cégnél jelentős fejlemények zajlottak az elmúlt időszakban ezen a területen.

Növekedő pénzhalom ■ Ahogy a fenti ábrán is látható, az Amazon tavalyi reklámbevétele meghaladta a 609 millió dollárt, idén pedig várhatóan 835 milliónál áll meg a mutató. A jövőre nézve pedig csak az amerikai piacon várhatóan két éven belül összejön az 1 milliárd feletti bevétel. Ráadásul ez a bevétel lényegesen magasabb profitrátát hoz, mint mondjuk amekkorát a webáruház forgalma képes produkálni.
A reklámbevételekről a cég nem közölt egyelőre pontos számokat, így az eMarketer kimutatása több "puha" forrás és információ alapján állt össze. A kutatás szerint elsősorban az Amazon saját áruházában elhelyezett hirdetésekből származnak a pénzek, azon belül is a keresési találatok felett/mellett bérelhető helyek fogynak jól. Ezen nincs is mit csodálkozni, hiszen egy tavalyi felmérés szerint az interneten terméket kereső emberek 30 százaléka az Amazon boltjának keresőjénél indítja a kutatást, ami körülbelül kétszer annyi, mint ahányan ugyanezt a Google keresőjével teszik.
Az óriási forgalmat lebonyolító webáruház mellett a cégnek több saját tulajdonú oldalról is érkezik reklámbevétele, de egyre nagyobb forrást jelentenek a milliós nagyságrendben forgalmazott e-könyv-olvasók és táblagépek is. Az Amazon például árengedményt ad legújabb generációs Kindle-jére, amennyiben a vevő vállalja, hogy meghatározott helyen és formában hirdetéseket kap az eszközre.
Infó, ami a Google-nek sincs ■ Az Amazonra mint hirdetési szolgáltatóra már csak azért is érdemes odafigyelni, mert olyan releváns adatbázissal rendelkezik a vásárlóiról, amelyről még a Google és a Facebook is maximum álmodozhat. Annál ugyanis nem sok értékesebb információ van hirdetési szempontból, mint az, hogy a megcélzott fogyasztói kör milyen termékekért volt hajlandó korábban pénzt áldozni. Mert ugye egy dolog, hogy kik lájkolják a Louis Vuitton Facebook oldalát, és egy teljesen másik, hogy kik azok, akik valóban képesek kifizetni egy táskáért egy átlagos havi fizetésnek megfelelő összeget.