A Google videós oldala zárkózhat fel a Facebook, Twitter és LinkedIn alkotta éllovas trióhoz. Többek között ezt lehet kiolvasni a közösségi marketingesek véleményét ötödik alkalommal összegző Social Media Marketing Industry Report idei eredményéből.

A közösségi médiára fókuszáló Social Media Examiner minden évben elkészíti a Social Media Marketing Industry Report [PDF] felmérését, amelyhez idén több mint 3000 közösségi marketinggel foglalkozó véleményét sikerült egybe gyűjteni. A kutatásban részt vevők között többségben voltak a mikro- és kisvállakozások (53%) és az egyesült államokbeli válaszadók (57%), de kisebb arányban minden régió és vállalatméret képviseltette magát.

Most kezd pörögni  Az immár ötödik éve végzett felmérés egyik fontos megállapítása, hogy a cégeknél igazából csak az utóbbi egy-két évben vált bevett gyakorlattá a közösségi média lehetőségeinek kihasználása. Erre utal az az arány is, miszerint a megkérdezettek több mint fele csak maximum két éve építi be marketinges eszköztárába egyik vagy másik közösségi csatornát.
 

Használt közösségimédia-csatornák


(a kép nagyítható)

Ha megvizsgáljuk, hogy melyek a leggyakrabban használt platformok, sok meglepetés nem érhet senkit, maximum annyiban, hogy a felhasználói számokban magasan első Facebook mögött nincs sokkal lemaradva sem a Twitter, sem a LinkedIn. Az arányok még érdekesebben alakulnak, ha szétválasztjuk a termékeikkel, szolgáltatásaikkal végfelhasználókat (B2C) illetőleg más vállalkozásokat (B2B) megcélzó cégeket. Ugyan egy szakember számára borítékolható volt, hogy a profi felhasználói aktivitásra építő LinkedIn a B2B területen felértékelődik, mégis az talán érdekes adat, hogy ebben a szegmensben teljesen egyenértékű felületté vált a nagyságrendileg nagyobb Facebookkal (mindkét platform 86,4 százalékot ért el).

Amikor a kérdést úgy tették fel, hogy melyik a legértékesebb közösségi média csatorna, és csak egyet lehetett választani, a Facebook az összes válaszadó közel felénél végzett az élen, miközben a LinkedIn-t csak 16 százalék említette. Itt a B2C-B2B szétválasztás még élesebb különbséget mutat. Ahogy az az alábbi ábrán is látszik, a végfelhasználói piacokra célzők között a Facebook uralkodik és a LinkedIn a futottak még kategóriába süllyed. Ezzel ellentétben üzleti vonalon a LinkedIn és a Facebook ismét teljesen egyenrangú ellenfele egymásnak.
 

A leghasznosabbnak vélt közösségi platform (B2C vs B2B)


(a kép nagyítható)

Nem csodaszer ■ A felmérésben arra is kitértek, hogy feltérképezzék a közösségi médiát használók véleményét az ezeken a csatornákon elérhető marketinges, üzleti előnyökről. Szintén nem világrengető eredmény, de mindenképpen érdemes elraktározni az adatot, miszerint a direkt értékesítés a felsorolt előnyök közül a legutolsó helyen szerepel. Közösségi kampányoknak a válaszok alapján leginkább ismertség- és forgalomnövelő hatása van, valamint jó lehetőséget teremtenek arra, hogy az adott piac működésével, állapotával kapcsolatos információkat kapjon a marketinges.



A közösségi marketinggel elérhető eredmények


(a kép nagyítható)

Nyertesek és vesztesek ■ Hagyományosan azt is megkérdezték, hogy idén melyek azok a területek, ahol mindenképpen bővíteni kívánják jelenlétüket a céges válaszadók. Láthatóan több trend is folytatódott. Például a fórumokon végzett aktivitás folyamatosan szorul vissza: tavaly még csak 40 százalék jelezte, hogy nem tervez ezzel a platformmal, idén már 47 százalék mondta ugyanezt. Hasonló a helyzet a blogokkal is, bár ezen a területen van honnan visszaesni. Két éve a válaszadók 81 százaléka tervezett a korábbinál erősebb jelenlétet, tavaly 75 százalékuk, míg idén már "csupán" 68 százalék számolt be hasonló elképzelésekről.

Az említett két terület már régi motorosnak számít, így könnyen gondolhatnánk azt a számok alapján, hogy egyszerűen egy korszakváltás következik be, ahol a régi csatornák átadják a helyüket az újaknak. Hogy nem minden jön be, ami új, arra viszont jó példát szolgáltatnak a helymeghatározásra épülő megoldások (például Foursquare) vagy a napi ajánlatokat, kuponokat kínáló oldalak (Groupon). Előbbi esetében alig 16 százalék számolt be növekvő idei aktivitásról, míg tavaly ugyanerre a kérdésre még 23 százalék válaszolt pozitívan. Utóbbi pedig az egyértelmű sereghajtó lett azzal, hogy a megkérdezettek 80 százaléka egyáltalán nem tervez ezzel a lehetőséggel 2013-ban (tavaly ez 72 százalék volt).

Ha vannak vesztesek, nyilvánvalóan nyerteseknek is kell lenniük. Ez idén (is) a YouTube lett, mivel a kérdőívet kitöltők közül a legnagyobb arányban (69%) a videomegosztó portálon akarnak 2013-ban erősíteni. De hogy ez a siker se legyen teljes: talán egyben a közösségi média körüli felhajtás csillapodását jelzi, hogy a Google szolgáltatásáról a 2012-es kutatásában az ideinél is többen, 76 százalékban nyilatkoztak úgy, hogy többet terveznek vele foglalkozni.



Megtévesztő reklámok miatt fizet a Facebook
Félelem és reszketés 140 karakterben
Közösség & HR

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.