A Magyar Telekom és a Cisco közös innovációs központjának célja, hogy a két cég együtt dolgozzon olyan új termékek kifejlesztésén, amelyek az üzleti szféra számára érdekesek lehetnek - hangsúlyozta kedden
Chris Mattheisen, a Magyar Telekom elnök-vezérigazgatója a két cég közös tájékoztatóján. Az innovációs centrumban internetes, IP alapú hálózati megoldások, így a Magyar Telekom szolgáltatási palettáján már megjelent csoportmunka szolgáltatások továbbfejlesztését tervezik, emellett az adatközpontok virtualizációja és az üzleti videószolgáltatások állnak majd a fókuszban; de emellett többek között intelligens mérőóra leolvasással (smart metering) vagy éppen elektronikus egészségügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos fejlesztéseket is terveznek. A Magyar Telekom vezetője szerint ezek a technológiák egyre meghatározóbb szerepet játszanak a vállalatok működésében.
Kora nyártól indul be | Az innovációs centrum a kora nyári hónapokban kezdheti meg működését és még év végéig megjelenhetnek az első újonnan kifejlesztett termékekkel. Mattheisen kérdésünkre elmondta: a központ a Magyar Telekom kutatás-fejlesztésre fordított költségvetésének 5-10 százalékát, mintegy 50-100 millió forintot fordít idén termékfejlesztésre, amelyet fele-fele részben finanszíroz a két cég. Az innovációs központ a Magyar Telekom leányvállalatán, a KFKI-n belül működik majd; a cég létszáma mindössze 3 fővel bővül, de a fejlesztések során a cégcsoport más munkatársai is dolgoznak majd itt.
A Magyar Telekom régiós központi szerepe révén a fejlesztéseket a cég macedóniai és montenegrói leányvállalatai is hasznosíthatják majd. - A Cisco 41 országot felölelő fejlődő piaci régióján belül az első ilyen jellegű együttműködés egy telekommunikációs szolgáltató és a hálózati berendezéseket gyártó vállalat között - mondta
Kaan Terzioglu, a Cisco régióért felelős alelnöke.
Videókonferencia minden eszközzel | Papp István, a Magyar Telekom vállalati üzletágáért (T-Systems) felelős vezérigazgató-helyettese szerint nem példa nélküli a két vállalat együttműködése: 2001-ben már együttműködött az akkori Matáv és a Cisco, többek között ennek eredményeként kezdték el az IP-n elérhető virtuális magánhálózati (VPN) szolgáltatást. A közös munka révén már eddig is több újdonságot jelentettek be, így például az elmúlt esztendőben a Magyar Telekom a Cisco technológiára épülő menedzselt együttműködési szolgáltatásokat mutatott be.
A stratégiai együttműködés jelentősége, hogy a Cisco technológiai szállítóként nem csak a hálózatépítésben nyújt segítséget, de abban is, hogy a kapacitást releváns üzleti szolgáltatásokkal tudják megtölteni.
A gazdasági környezet átalakulása a vállalatokat arra kényszerítette, hogy átgondolja a belső kommunikációs rendszerét, de a trendek is afelé hajtják őket, hogy a mobilinternetbe, videókommunikációba, online chat-szolgáltatásba invesztáljon, valamint a nyilvános közösségi oldalakra hasonlító, a vállalati tudás megosztására alkalmas intranetet hozzanak létre - tette hozzá Papp István, aki azt is elmondta, hogy a közelmúltban sikeres tesztet bonyolítottak le, amely során iPhone-nal is be tudtak kapcsolódni egy szélessávú videókonferencia-beszélgetésbe.
Kapcsolat a világ 200 városával | A tervek szerint a központot a legújabb Cisco technológiákkal szerelik fel, így egyebek mellett Cisco TelePresence virtuális tárgyaló, Cisco Webex kollaborációs platform, Unified Communications egységes kommunikációs rendszer és egységes adatközponti megoldás, valamint a legújabb fizikai biztonsági és videó-felügyeleti rendszerek kapnak helyet.
A központban felépülő Cisco TelePresence tárgyaló révén a szakemberek a világ több mint 200 városával teremthetnek kapcsolatot és férhetnek hozzá a Cisco nemzetközi termék- és szolgáltatásfejlesztési szakértői erőforrásaihoz - hangsúlyozta
György László, a Cisco Magyarország ügyvezető igazgatója.