A Facebook Open Graph technológiája és az eBay most bemutatott, nyílt e-kereskedelmi platformjának integrációja több százezer fejlesztő és több százmillió vásárló előtt nyit meg új lehetőségeket.
Az eBay nemrég új üzleti egységet hozott létre X.Commerce néven, amelynek csütörtökön indította el online vásárlási platformját a PayPal és a nyáron felvásárolt Magento bevonásával. Előbbi a PayPal Access szolgáltatással, utóbbi pedig saját, nyílt forrású elektronikus kereskedelmi rendszerével és a kapcsolódó fejlesztői közösséggel járul hozzá a kezdeményezéshez.

Az eBay San Franciscó-i Innovate konferenciáján az is kiderült, hogy a vállalat az X.Commerce platformba rögtön be is építi a Facebook Open Graph funkcióit, gyakorlatilag összekapcsolva egymással a közösségi oldalt és saját üzleti ökoszisztémáját. Maga az Open Graph a Facebook fejlesztői környezete, amelynek lényege, hogy a felhasználókról szóló összes információt egyetlen helyről teszi elérhetővé. Így már nem csak az ismeretségi hálóra lehet megoldásokat építeni, de olyasmire is, mint például a hasonló tevékenységek vagy a közös érdeklődési körök.

Lájk másképpen   A rendszer felépítésében tulajdonképpen nincs semmiféle újdonság, de weboldalakba integrált alkalmazások ezzel mindkét irányba relevánsabb tartalmat közvetítenek. Az eBay-es fejlesztők ennek megfelelően olyan közösségi kereskedelmi alkalmazásokat és fizetési megoldásokat készíthetnek, amelyek túlmutatnak a "tetszik" gomb nyomkodásán, és a felhasználók a "megveszem", "már megvan", "szeretném", "ajánlom" vagy "bemutatom" lehetőségekkel is operálhatnak.

2,4 milliárd
dollárért vette meg tavasszal az eBay a GSI Commerce nevű céget, amely online boltok egész sorát üzemeltette, akár infrastrukturális szinten is. A Magento ára meg nem erősített hírek szerint 180 millió dollár volt. Az elmúlt 12 hónapban ugyancsak az eBay tulajdonába került a lokális keresésekben utazó WHERE Inc. és az árukeresőt fejlesztő Milo.com, rendre 135 és 75 millió dollár fejében. A megszerzett szakemberek és technológiák mostantól szintén az X.Commerce platformot erősítik.
Egy élelmiszereket forgalmazó cég például könnyedén összegyűjtheti az adott termékkel kapcsolatos cikkeket, recepteket, vagy akár a konyhai tapasztalatokat is, a képből pedig éppen az eBay hiányzik, hogy mindenki jól járjon. Az e-kereskedelmi vállalat saját adatai szerint 850 ezres fejlesztői közösséggel rendelkezik, piacterén a 25 millió eladó és közel 100 millió aktív vásárló 60 milliárd dolláros éves forgalmat generál. A Facebook a maga részéről 800 millió regisztrált felhasználóval száll be a játékba, akik innentől nem csak lájkolni, hanem keresni, ajánlani vagy vásárolni is képesek lesznek.

Közösségi árukapcsolás  A rendszer arra épít, hogy a barátok véleménye és cselekedetei sokkal nagyobb befolyással bírnak ránk, mint bármilyen reklám vagy a megjelenő bemutatók és tesztek. Ráadásul az eBay mindehhez újabb játékszereket is a felhasználók rendelkezésére bocsát: ilyen a szintén csütörtökön bejelentett képfelismerő technológia, amely a szolgáltatás mobilos változatában jelenik majd meg. Ennek segítségével mindenki lefotózhatja mondjuk az ismerősén látott kabátot, majd végigböngészheti azokat az árucikkeket az online piactéren, amelyeket a rendszer hasonlónak - vagy akár azonosnak - ítél.

Az X.Commerce az eBay elképzelése szerint a vállalat PayPal üzletágának termeli majd a legnagyobb bevételt, amely számos egyéb online kereskedelmi vállalkozással is kapcsolatban áll. Az X.Commerce-szel együtt bejelentett PayPal Access a szolgáltatás egyik legnagyobb problémáját igyekszik kiküszöbölni, ugyanis a cég aránylag sok üzletet veszít a szállítási, számlázási és egyéb adatokkal kapcsolatos űrlapok kitöltésekor, a kiskereskedők válláról pedig levesz bizonyos terheket, ami újabb partnereket nyerhet meg a PayPalnak.

Az új megoldás azt teszi lehetővé, hogy a felhasználók saját PayPal azonosítójukkal lépjenek be egy-egy weboldalra, szükségtelenné téve az újabb regisztrációt, és a boltosok is jogosan feltételezhetik, hogy az ilyen felhasználók egyenlege csak ritkán teljesen üres. Azon túl, hogy lecsökken a szükséges könyvelés mennyisége, a személyes és pénzügyi információkért már nem a kereskedő felel. Ez persze a vásárlóknak is kényelmesebb, mert nem kell minden alkalommal újabb félnek megadniuk az adataikat, rábízva azokat az újabb és újabb kereskedőkre.

Megnyílt a magyar online Apple Store
Mobil fizetés: nem bízunk a techcégekben

Szakértők figyelmeztetnek: ne küldözgessünk chatbotoknak az orvosi leleteinket

Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.