A Google AdSense és a DoubleClick márciusban már nem szerepel azoknak a hirdetési rendszereknek a listáján, amelyeket a Facebook támogat külső fejlesztésű alkalmazásaiban.
A Facebook fejlesztőknek szóló oldalain tette közzé azt
a 68 online hirdetési rendszert tartalmazó listát, amelynek alapján az alkalmazásfejlesztők kiválaszthatják, melyik támogatott hirdetési megoldást alkalmazzák a Facebook appokban. A névsorból hiányzik a Google AdSense, a világ legnagyobb hálózata, illetve a DoubleClick, ami 2008-as felvásárlása óta ugyancsak a Google terméke. Ezzel a fejlesztők nagy része arra kényszerülhet, hogy szolgáltatót váltson, vagy elhagyja a Facebookot.
A lépés hetek óta érett, ugyanis a Facebook
már február elején kiadta azt az előzetes listát, amelyen a közösségi oldal feltételeinek megfelelő hirdetési rendszerek szerepeltek. A Facebook előírásai esetenként kifejezetten szigorúak: a szolgáltatóknak például kérésre ki kell adniuk alkalmazottaik vagy alvállalkozóik nevét, és azonnali válaszadási kötelezettséget vállalnak van a Facebookkal szemben.
Újratervezés ■ Az ilyen és hasonló feltételek a felhasználók szempontjából mindenképpen örvendetesek, de a hirdetési rendszerek üzemeltetőit kellemetlenül érinthetik. Egyelőre nem tudni, hogy a Google megegyezik-e a Facebookkal, vagy a közösségi oldal szándékosan szakítani akar az egyre inkább versenytársává váló internetes birodalommal. A listán való megjelenés jóváhagyását mindenesetre bármelyik szolgáltató, így a Google is kérheti a jövőben.
A Facebook álláspontja szerint a közel 70 hirdetési partner bőséges választékot jelent az alakalmazásfejlesztőknek, bár utóbbiak számára a Google kiesése érzékeny veszteség lehet. A legtöbben csak egyetlen szolgáltatót választanak az appokhoz, a Google pedig a márka ismertsége és megbízhatósága miatt igen népszerű. Ugyancsak fontos szempont, hogy az alternatív hirdetési rendszerek kifizetési megoldásai (például a PayPal) nem feltétlenül működnek azokban az országokban, ahol a fejlesztők egy része dolgozik.