Története során először közölt évközi eredményeket a kínai Huawei. A számok jók, de a riválisok is belehúztak. A második félévben nagy versenyfutás várható.
Ahogy az árbevételek egyre nagyobb része származik az anyaországon túlról, úgy próbál egyre nyitottabb vállalati képet kialakítani magáról a sokáig zárkózott életmódra berendez-kedett Huawei. Az elsősorban telekommunikációs szolgálta-tóknak szánt infrastruktúrát szállító sencseni cég az idei első hat hónap során 98,3 milliárd jüant keresett, ami körülbelül 2800 milliárd forintnak felel meg. Ez az eredmény a hírek szerint 11 százalékkal jobb az előző évhez képest.
Versenyfutás ■ Mindeközben azonban a legnagyobb rivális, egyben piacvezető svéd Ericsson átszámolva 3160 milliárd forintnyi összbevételt hozott össze fél év alatt, ami 16 százalékos éves növekedést jelent. A kisebbik kínai cég, a HTC ennél is jobban, közel 22 százalékkal tudta fokozni a bevételeit.
Ennek ellenére nem kizárt, hogy éves szinten mégis a Huawei lesz a legdinamikusabban fejlődő cég, mivel elemzők rámutattak arra, hogy a kínai telekommunikációs szolgáltatók mindegyikénél a második félévre tolódtak át fontos beruházások. Ha ezek a projektek tényleg megvalósulnak, akkor abból a Huawei komoly lendületet tud venni.
Sűrű fillér ■ Azonban az alaptevékenységnek számító mobil hálózati infrastruktúra mellett a sencseni vállalatnál nagyon bíznak a portfólió kisebb, konzumer piacra szánt elemeinek sikerében is. Ezek közül különösen fontosnak tűnik az Android 3.2-es rendszert elsőként használó
MediaPad tablet.
Hogy mennyire gyors ütemben fejlődik ez a terület, azt jól mutatja a cég okostelefonokat, táblagépeket és vezeték nélküli eszközöket kezelő divíziójának vállalaton belüli erősödése. A Huawei Device ágazat idén már túl van a 70 milliomodik eladott terméken, ami 40 százalékkal több, mint tavaly ilyenkor. Az árbevétel pedig ennél is jobban, 64 százalékkal nőtt. Ennek köszönhetően immár a céges összbevétel 28 százalékát adja a divízió. Míg 2010-ben ugyanez az arány nem érte el a 20 százalékot sem.
A pannon csatatér ■ A három említett szállító egyébként a hazai telekommunikációs fejlesztésekért is komoly csatát vív. Mostanra azonban már eldőlt, hogy minden riválisnak jut egy-egy szolgáltató: a
Telenor a ZTE-t, a
Vodafone a Huaweit, míg a
Magyar Telekom az Ericssont választotta partneréül a hálózatfejlesztéshez. A szintén meghatározó szállítónak számító, Magyarországon jelentős
kutatási-fejlesztési bázissal rendelkező Nokia Siemens Networks itthon ebből a körből láthatólag kimaradt.