A német szoftvergyártó közös fejlesztéseket és szoros termékintegrációt tervez a kínai Huawei-jel, amit világszerte közös kereskedelmi és marketingtevékenység támogat majd.
Az SAP történetének
legjobb második negyedévét zárta idén április és június között. A 18 százalékos forgalomnövekedés 3,9 milliárd eurós bevételt hozott, amelyből a szoftverlicencek értékesítése 26 százalékos éves emelkedéssel meghaladta az 1 milliárd eurót, ami ugyancsak rekordnak számít a társaság életében. A szoftvereladások különösen eredményesnek bizonyultak Kínában, ahol a vállalat 30 százalékos növekedést jegyzett. Nem csoda, hogy az SAP hatalmas lehetőségeket lát a világ második legnagyobb gazdaságában: erre utal az a tavaly novemberi bejelentés is, amely szerint a németek 2015-ig 2 milliárd dollárt fektetnek be a régióban.
Idehaza is nyomulnak
A Huawei 2005 óta van jelen Magyarországon. Pécsett és Komáromban egész Európát ellátó összeszerelő központot üzemeltet, Biatorbágyon és Üllőn pedig szintén európai hatáskörű logisztikai központot tart fenn. A cég júniusban jelentette be, hogy új portfólióval jelentkezik a kormányzati és válallati ICT-piacon, amelynek a következő három év során nálunk is meghatározó szereplőjévé kíván válni.
Múlt pénteken az is kiderült, hogy 120 kínai pertnercége és közel 10 ezer kínai tanácsadója mellett az SAP globális együttműködési megállapodást kötött a Huawei-jel, amelynek értelmében a felek világszerte közös fejlesztéseket és szoros termékintegrációt kínálnak ügyfeleiknek. Bár a szóban forgó szoftverekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatban egyelőre nem közöltek részleteket, a kezdeményezéstől alacsonyabb birtoklási költséggel (TCO) kínált megoldásokat és felgyorsuló alkalmazásfejlesztést remélnek, amelyeket közös kereskedelmi és marketingtevékenységgel támogatnak majd.
Együtt könnyebb lehet ■ A partnerség nem csak Kínában lódíthatja meg az SAP szekerét, de az olyan piacokon – például Afrikában – is ügyfeleket szerezhet neki, ahol a Huawei erős jelenléttel bír. Az SAP nagy jelentőséget tulajdonít annak is, hogy már meglévő kínai nagyvállalati ügyfeleit globális terjeszkedésük során is elkísérhesse, aminek érdekében másfélszeresére növelte értékesítési csapatát az ázsiai országban. A szoftvergyártó célja, hogy Kína bekerüljön három legjelentősebb piaca közé – a Huawei-partnerség mellett a China Telecommal is megállapodtak egyes cloud alapú vállalati termékek és mobileszköz-menedzsment (MDM) eszközök szállításáról, illetve kibővítették a HANA memórián belüli adatbázis-platformra épülő, kisvállalati Startup Focus programjukat.
A Huawei a maga részéről nem mutathatott fel rekordokat az első idei félévben, miután a távközlési piacon tapasztalható, lassuló ütemű fejlesztések miatt a cég működési nyeresége is 22 százalékkal csökkent. Az SAP-val való Global Technology Partner együttműködés a kínaiaknak is jókor jöhet, hiszen a közös megoldásokkal nem csak ezen a területen válhatnak versenyképesebbé, de világszerte megcélozhatják majd a kormányzati, pénzügyi, szállítási, energiaipari vagy kereskedelmi szervezeteket. Az SAP jelenleg kétezernél is több mérnököt foglalkoztat Sanghajban, bár azt több forrás is kiemeli, hogy az analitikai szakemberek hiánycikknek számítanak Kínában, ami problémát jelenthet a vállalat terveinek gyors véghezvitelében. A Gartner piackutató ezzel együtt
pozitívnak és pragmatikusnak nevezi az SAP kínai terveit.