Talán még sokan emlékeznek a 2000-es év üzleti mélyrepülésére, amikor az internetes vállalatok legtöbbjének értéke zuhant óriásit a tőzsdén. Manapság egyre többen tartanak valami hasonlótól a közösségi szolgáltatásokkal kapcsolatban is.
A
2000. március 10-én "kipukkant" dotkom-lufi idején az amerikai NASDAQ tőzsdeindex elérte a 5048,62 pontot, amelyrőlaztán másnaptól kezdve két és fél év alatt folyamatosan a mélybe zuhant. Az azóta eltelt időszakban a padlót 2002. októbere jelentette, amikor 1114,11 ponton állt a mutató. Ezzel majdnem ötödére zsugorodott az indexben szereplő cégek értéke.
A hatalmas bukást az internetes vállalatok papírjainak hirtelen, drasztikus gyengülése okozta: a befektetők között egyfajta pénzügyi pánik söpört végig azzal kapcsolatban, vajon valóban hoznak-e annyi profitot ezek a cégek, mint amennyire saját magukat értékelik. Azóta több mint tíz év telt el, de egyre többen hangoztatják, hogy a történelem bizony valószínűleg megismétli önmagát.
Második felvonás? ■ Az alábbi infografika ahhoz adhat támpontot, hogy mire alapozzák félelmeiket az újabb lufidurranástól tartók. A legfontosabb közösségi szolgáltatók, valamint az azonnali üzenetküldő szolgáltatások legismertebbje található az elemzésben, ahol a rövid történeti összegzés mellett érdemes megnézni az oszlopok végén található szummát. A kézzel fogható bevételeket bizony erősen túllövi mindegyikük értéke...
Az infografika a képre kattintva új ablakban, nagyobb méretben nyílik meg.
Forrás: gplus.com