Az üzleti közösségi oldal 25 milliárd forintnak megfelelő összeget fizetett a SlideShare dokumentum-megosztó szolgáltatásért, tovább erősítve a hálózat szakmai felhasználóknak szóló arzenálját.
Az immár 160 milliónál is több regisztrált felhasználót jegyző LinkedIn csütörtökön jelentette be, hogy 118,75 millió dollárnak megfelelő készpénzért és részvényekért
felvásárolja a SlideShare professzionális tartalommegosztót. A SlideShare jelenleg 7,4 millió prezemtációt hosztol, amelyek beágyazott formában nagyjából másfélmillió weboldalon érhetők el. A comScore adatai szerint az oldal márciusban 29 millió egyéni látogatót jegyzett, amivel a kategória egyik legnépszerűbb szolgáltatója. A SlideShare már elkészítette prezentációs alkalmazásának HTML5 alapú változatát, a ZipCast segítségével pedig a prezentációkat vátoztatja kollaboratív webes tárgyalási platformmá.
Jó boltot csináltak ■ A LinkedIn vezérigazgatója,
Jeff Weiner a tranzakció kapcsán hangsúlyozta: a prezentációk a szakemberek közti tudásmegosztás és tapasztalatszerzés alapvető eszközei, amelyek saját szakmai identitásuk formálásában is fontos szerepet játszanak. A LinkedIn felhasználói a SlideShare integrációjával lehetőséget kapnak kapcsolati hálójuk "tudáshálózattá" bővítésére, nem beszélve arról a kézenfekvő termelékenységnövelő eszközről, amit a közösségi oldal bővülő funkcionalitása jelenthet majd számukra. (A SlideShare
külön app formájában most is elérhető a LinkedIn-en.)
Mivel a felvásárlással a LinkedIn a SlideShare aktuális felhasználói bázisát is megörökli, fontos megjegyezni, hogy továbbra is mindenki igénybe veheti a megszokott szolgáltatásokat, és ezen az új tulajdonos a jövőben sem kíván változtatni. A szakmai közösségi oldal bevásárlása tehát ésszerű, nem utolsósorban pedig hasznos lépésnek tűnik, amelyből a felhasználók valóban profitálhatnak. Persze a SlideShare-t 2006 óta finanszírozó Venrock sem panaszkodhat, hiszen eredeti befektetésének tizenötszörösét kapja vissza a megegyezés nyomán.
Megy a szekér ■ A LinkedIn ugyanaznap tette közzé első negyedéves pénzügyi eredményeit is. A cég 188,5 millió dolláros bevételével megduplázta az előző év megfelelő időszakának eredményét, nyeresége pedig ennél is nagyobb arányban emelkedett. Ezzel annak ellenére is felülmúlta a piaci várakozásokat, hogy tavalyi nyilvános részvénykibocsátása óta mindkettőt folyamatosan növelte. Nem csoda, hogy a friss bejelentésekre a tőzsde is igen pozitívan reagált, amelynek nyomán a közösségi hálózat piaci kapitalizációja már a 12 milliárd dollárt is meghaladja.