A TechCrunch értesülései szerint közel a megegyezés arról, hogy a Google 100 millió dolláros nagyságrendű üzlet keretében megvásárolja a Like.com céget.
Az ügylet érdekessége, hogy öt évvel ezelőtt a Google már nagyon közel került ahhoz, hogy a Like.com elődjeként is felfogható Riya startupot magába olvassza. A meghiúsult felvásárlás azonban akár mindkét fél számára pozitívumként is értékelhető, hiszen a Riya kénytelen volt tovább lépni és újítani, cserébe a Google mostani csekkjén sokkal szebb szám szerepel.
Soha ne mondd, hogy soha! | A Riya 2005-ben elsőként próbálkozott a képeken látható arcok számítógépes felismerésével, és ennek üzleti kiaknázásával. Tavaly végül leállították a projektet, igaz, a megújult fókuszú cég alapjait a Riya technológiája adja. A Like.com egy speciális webáruház, ahol a termékek között elsősorban nem keresőszavak alapján lehet válogatni, hanem az árucikk formája, színe, mintázata szerint. Azaz ha valaki mondjuk meghatározott vonalvezetésű nyári ruhát keres, elég egy számára tetszetős modellt találnia a készletben, a többi, hasonló darabot már automatikusan kilistázza számára a rendszer.
A hírt közlő TechCrunch szerint furcsa a Google lépése, mert ez nem feltétlenül illik bele a cég mobil és közösségi médiát célzó törekvéseibe. Ugyanakkor elismerik, hogy a vizuális kereséssel önállóan is foglalkozó Google talán mélyebbre lát, és tetszik nekik, amit a Like.com nyújt. A magunk részéről annyit tennénk hozzá, hogy ilyen jellegű megoldásokat a közelmúltban is örömmel támogatott a keresőcég, elég talán a Pixazzát említeni.
A cikket jegyző újságíró elmondása szerint jó kapcsolatot ápol a Like.com ügyvezetőjével, ám egyelőre neki sem hajlandó felvenni a telefont, vagy válaszolni a levelére. Úgy tűnik, néhány napot várni kell a hivatalos megerősítéssel.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak