Van úgy, hogy elsőre nem jön össze. A képes arcfelismerésen dolgozó Riya 2005-ben majdnem a Google-höz került, de aztán a keresőcég elállt a vásárlástól. Most viszont megköttethet az üzlet. Igaz, a céget már Like.com-nak hívják, és egyedi, képfelismerésen alapuló webshopot üzemeltet.
Hirdetés
 

A TechCrunch értesülései szerint közel a megegyezés arról, hogy a Google 100 millió dolláros nagyságrendű üzlet keretében megvásárolja a Like.com céget.

Az ügylet érdekessége, hogy öt évvel ezelőtt a Google már nagyon közel került ahhoz, hogy a Like.com elődjeként is felfogható Riya startupot magába olvassza. A meghiúsult felvásárlás azonban akár mindkét fél számára pozitívumként is értékelhető, hiszen a Riya kénytelen volt tovább lépni és újítani, cserébe a Google mostani csekkjén sokkal szebb szám szerepel.

Soha ne mondd, hogy soha! | A Riya 2005-ben elsőként próbálkozott a képeken látható arcok számítógépes felismerésével, és ennek üzleti kiaknázásával. Tavaly végül leállították a projektet, igaz, a megújult fókuszú cég alapjait a Riya technológiája adja. A Like.com egy speciális webáruház, ahol a termékek között elsősorban nem keresőszavak alapján lehet válogatni, hanem az árucikk formája, színe, mintázata szerint. Azaz ha valaki mondjuk meghatározott vonalvezetésű nyári ruhát keres, elég egy számára tetszetős modellt találnia a készletben, a többi, hasonló darabot már automatikusan kilistázza számára a rendszer.

A hírt közlő TechCrunch szerint furcsa a Google lépése, mert ez nem feltétlenül illik bele a cég mobil és közösségi médiát célzó törekvéseibe. Ugyanakkor elismerik, hogy a vizuális kereséssel önállóan is foglalkozó Google talán mélyebbre lát, és tetszik nekik, amit a Like.com nyújt. A magunk részéről annyit tennénk hozzá, hogy ilyen jellegű megoldásokat a közelmúltban is örömmel támogatott a keresőcég, elég talán a Pixazzát említeni.

A cikket jegyző újságíró elmondása szerint jó kapcsolatot ápol a Like.com ügyvezetőjével, ám egyelőre neki sem hajlandó felvenni a telefont, vagy válaszolni a levelére. Úgy tűnik, néhány napot várni kell a hivatalos megerősítéssel.

Egyre kevésbé világos, hogy lesznek fenntarthatók a nagy MI-adatközponti fejlesztések

Bár Donald Trump felfüggesztette a technológiai részvényeket is padlóra küldő vámok egy részét, a bizonytalanság nem szűnt meg, a magasabb árak és a spórolósabb ügyfelek pedig rendesen alátehetnek a mesterséges intelligenciában utazó nagyvállalatok elképzeléseinek.
 
A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.