Lépésről lépésre, egyre többféle hirdetési módszert szabadít felhasználóira a Facebook. Mostantól könnyen megeshet, hogy barátaink és ismerőseink állapotfrissítései és megosztásai között egy általunk nem is kedvelt vagy követett márka kelleti magát.
Még mostanában is elindul néha olyan hoax-lánc, amelyben megrettent ismerősök osztják meg a Facebook fizetőssé válásáról szóló álhírt. Látszik pedig, hogy áttételes módon már jó ideje fizetős, és ezt a gyakorlatot erősíti tovább is a közösségi oldal. A hirdetések ugyanis a vékony, bal oszlopból elkezdenek átszivárogni az üzenőfalunkra: két macskás fotó és egy magányosságán kesergő barátunk közé ékelődve, mintha csak szintén az ismerősünk lenne, felbukkan egy márka vagy egy szolgáltatás, és kedvesen megszólít minket is.
Látni és látszani ■ A hirdetések láthatósága kiemelt fontosságú abban, hogy hány felhasználó figyelmét kelti fel az ajánlat és ezáltal hányan kattintanak rá (közvetve pedig hányan válnak a kattintókból vásárlókká). A "reklámvakság" mára elfogadott tényezővé vált, a közösségi felhasználók nem kattintanak villogó bannerekre, de lassan már a jobb sávban felbukkanó kis, képes hirdetéseket is kiszűri a perifériás látásuk.
A Facebook régóta kísérletezik olyan hirdetési formákkal, amelyek elsőre, vagy még akár másodszorra sem látszanak hirdetésnek - saját ismerőseink nevét felhasználó lájkok jelennek meg a jobb felső sarokban azt hirdetve, hogy valamelyik családtagunk már kedveli az XY cég márkáját, hátha mi is rákattintunk. Ezt a mézesmadzag-típusú megoldást viszi tovább az új módszer, amikor a reklámok teljesen hagyományos üzenőfali bejegyzések és megosztások formájában ékelődnek a valódi tartalmak közé.
Mintha tényleg régi ismerősünk lenne, az üzenőfalunkba furakodik a reklám Az új módszer pénzzel teszi megválthatóvá azt a rögös utat, amikor egy cég vagy márka új oldalára először fáradságos módon fel kell építeni a követői bázist, hogy aztán a lájkolók üzenőfalait lehessen megszórni reklámokkal. Mostantól extra hirdetési díj fejében egy adott oldal gazdái ismeretlenekhez is eljuttathatják üzeneteiket, amivle sokszorosára gyorsulhat a közösségi brandépítés folyamata.
Rohanás a pénz után ■ A Facebook legújabb, hirdetőket megcélzó fejlesztése jelenleg tesztfázisban van, sajtóinformációk szerint azonban néhány hónapon belül már bármelyik felhasználó számíthat a beékelt reklámposztok megjelenésére. A közösségi oldal értelemszerűen mindent megtesz, hogy a folyamatos tőzsdei lejtmenetet megállítva bizalmat ébresszen a befektetőkben, ennek legfontosabb módja pedig pont a hirdetési fejlesztés, amely a "közvetlen dollárokat" termeli.
Emellett folyamatosan promotálják a látogatottság növekedésére szolgáló fejlesztéseket is. Mivel a 950 milliós (illetve
csak majdnem annyi) felhasználói tábor hagyományos bővítése már semmiképp sem haladhat az ezt megelőző ütemben, a Facebook azokat a lehetőségeket igyekszik bővíteni, amelyekkel a felhasználók kapcsolódhatnak a szolgáltatáshoz. Mobil fejlesztések és más szolgáltatások, alkalmazások összekötése a közösségi oldallal - ez hozhat még több és még gyakrabban visszatérő látogatót.
Ehhez a Zuckerberg-birodalom egyik legújabb fegyvere az App Center, amely természetesen nem az App Store vagy a Google Play mintájára appokat árul, inkább olyan, főként mobilokra célzó alkalmazásokat kínál, amelyek Facebookhoz is kapcsolhatók. A Facebook legújabb statisztikái szerint júliusban 150 milliónál is többen használták az App Centert - ez jó a Facebooknak, és jó az alkalmazásfejlesztőknek is, akik a hírek szerint hamarosan szintén közvetlenül profitálhatnak az általuk összerakott appokon keresztül. Állítólag készül ugyanis az a megoldás, amely segítségével a Facebookhoz kapcsolható alkalmazásokba a fejlesztők saját reklámokat helyezzenek el, ezáltal közvetlen pénzkereseti lehetőséget biztosítva maguknak - természetesen azután, hogy a közösségi oldal egy bizonyos százalékot lecsíp jutalékként.