Lépésről lépésre, egyre többféle hirdetési módszert szabadít felhasználóira a Facebook. Mostantól könnyen megeshet, hogy barátaink és ismerőseink állapotfrissítései és megosztásai között egy általunk nem is kedvelt vagy követett márka kelleti magát.
Még mostanában is elindul néha olyan hoax-lánc, amelyben megrettent ismerősök osztják meg a Facebook fizetőssé válásáról szóló álhírt. Látszik pedig, hogy áttételes módon már jó ideje fizetős, és ezt a gyakorlatot erősíti tovább is a közösségi oldal. A hirdetések ugyanis a vékony, bal oszlopból elkezdenek átszivárogni az üzenőfalunkra: két macskás fotó és egy magányosságán kesergő barátunk közé ékelődve, mintha csak szintén az ismerősünk lenne, felbukkan egy márka vagy egy szolgáltatás, és kedvesen megszólít minket is.

Látni és látszani
A hirdetések láthatósága kiemelt fontosságú abban, hogy hány felhasználó figyelmét kelti fel az ajánlat és ezáltal hányan kattintanak rá (közvetve pedig hányan válnak a kattintókból vásárlókká). A "reklámvakság" mára elfogadott tényezővé vált, a közösségi felhasználók nem kattintanak villogó bannerekre, de lassan már a jobb sávban felbukkanó kis, képes hirdetéseket is kiszűri a perifériás látásuk.

A Facebook régóta kísérletezik olyan hirdetési formákkal, amelyek elsőre, vagy még akár másodszorra sem látszanak hirdetésnek - saját ismerőseink nevét felhasználó lájkok jelennek meg a jobb felső sarokban azt hirdetve, hogy valamelyik családtagunk már kedveli az XY cég márkáját, hátha mi is rákattintunk. Ezt a mézesmadzag-típusú megoldást viszi tovább az új módszer, amikor a reklámok teljesen hagyományos üzenőfali bejegyzések és megosztások formájában ékelődnek a valódi tartalmak közé.



Mintha tényleg régi ismerősünk lenne, az üzenőfalunkba furakodik a reklám

Az új módszer pénzzel teszi megválthatóvá azt a rögös utat, amikor egy cég vagy márka új oldalára először fáradságos módon fel kell építeni a követői bázist, hogy aztán a lájkolók üzenőfalait lehessen megszórni reklámokkal. Mostantól extra hirdetési díj fejében egy adott oldal gazdái ismeretlenekhez is eljuttathatják üzeneteiket, amivle sokszorosára gyorsulhat a közösségi brandépítés folyamata.

Rohanás a pénz után A Facebook legújabb, hirdetőket megcélzó fejlesztése jelenleg tesztfázisban van, sajtóinformációk szerint azonban néhány hónapon belül már bármelyik felhasználó számíthat a beékelt reklámposztok megjelenésére. A közösségi oldal értelemszerűen mindent megtesz, hogy a folyamatos tőzsdei lejtmenetet megállítva bizalmat ébresszen a befektetőkben, ennek legfontosabb módja pedig pont a hirdetési fejlesztés, amely a "közvetlen dollárokat" termeli.

Emellett folyamatosan promotálják a látogatottság növekedésére szolgáló fejlesztéseket is. Mivel a 950 milliós (illetve csak majdnem annyi) felhasználói tábor hagyományos bővítése már semmiképp sem haladhat az ezt megelőző ütemben, a Facebook azokat a lehetőségeket igyekszik bővíteni, amelyekkel a felhasználók kapcsolódhatnak a szolgáltatáshoz. Mobil fejlesztések és más szolgáltatások, alkalmazások összekötése a közösségi oldallal - ez hozhat még több és még gyakrabban visszatérő látogatót.



Ehhez a Zuckerberg-birodalom egyik legújabb fegyvere az App Center, amely természetesen nem az App Store vagy a Google Play mintájára appokat árul, inkább olyan, főként mobilokra célzó alkalmazásokat kínál, amelyek Facebookhoz is kapcsolhatók. A Facebook legújabb statisztikái szerint júliusban 150 milliónál is többen használták az App Centert - ez jó a Facebooknak, és jó az alkalmazásfejlesztőknek is, akik a hírek szerint hamarosan szintén közvetlenül profitálhatnak az általuk összerakott appokon keresztül. Állítólag készül ugyanis az a megoldás, amely segítségével a Facebookhoz kapcsolható alkalmazásokba a fejlesztők saját reklámokat helyezzenek el, ezáltal közvetlen pénzkereseti lehetőséget biztosítva maguknak - természetesen azután, hogy a közösségi oldal egy bizonyos százalékot lecsíp jutalékként.

Baki baki hátán, avagy nem jó most Facebooknak lenni
Aki nincs fent Facebookon, az pszichopata?
Bottlenose: kipróbálható a közösségi vezérlőpult

42. Körkapcsolás: Mi és az MI

Mekkora teret hagy a projektmenedzsereknek a mesterséges intelligencia? Többek között erre az aktuális kérdésre keresték a választ a PMSZ rendezvényén.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.