Az áruházlánc honlapján már lehet regisztrálni a hamarosan induló internetes vásárlási lehetőségre. A Tescót a hírek szerint sok nagypályás új szereplő követheti idén, ami gyökeresen átalakíthatja a magyar e-kereskedelmi piacot.
Már zajlik az előregisztráció a Tesco hazai oldalán, és a honlap információi szerint hamarosan el is indul a több környező országban már működő internetes áruház. Úgy hírlik, első körben csak Budapesten és vonzáskörzetében lehet majd elektroikus úton élelmiszereket rendelni az áruházlánctól. Amennyiben azonban a rendszer beváltja a hozzá fűzött reményeket, úgy még 2013-ban kiterjeszthetik azt nagyobb vidéki városokra, illetve az élelmiszereken kívül egyéb termékekkel is bővülhet az e-shop kínálata.
Tervben volt ■ A brit áruházlánc már tavaly év elején közölte, hogy tervben van a magyar elektronikus áruház, miközben több régiós országban már működik is ez a megoldás. A Tesco cseh, szlovák és lengyel leányvállalatainál indította el a házhozszállítási lehetőséget is magában foglaló rendszert, de arra is van lehetőség, hogy az összeállított csomagot a vevő személyesen vegye át egy neki megfelelő áruházban.
A Tesco lépése dominóeffektust válthat ki, ami hosszú távon nem csupán az élelmiszerkereskedelem csatornáit, de a teljes elektronikus kereskedelmet is alaposan átalakíthatja. A nagy üzletláncok közül az Auchan szintén gondolkodik ebben a lehetőségben, de egyelőre nem tudni, hogy mikor követheti riválisát. A "madaras teszkó" egyébként hazai terepen, azaz Franciaországban és Oroszországban is működtet már olyan megoldást, amellyel a vásárlók az online összeállított csomagot az autós gyorséttermekhez hasonlóan kocsijukkal behajtva vehetik át.
A
Pénzcentrum.hu megszólaltatta az ügyben a magyar piacot jelenleg szinte egyedüliként uraló G'Roby ügyvezetőjét is. Nagy Sándor úgy véli, a nagy láncok akkor indítják majd el online üzletágukat, amikor biztosak lesznek abban, hogy az megéri nekik. A Tesco lépését látva úgy tűnik, 2013 lehet az az év, amikor a számítások már pozitív eredményeket mutatnak ki az itthoni vásárlói szokások és lehetőségek figyelembe vételével.
Mindenki a netre tör ■ Azonban idén nem csupán a nagy élelmiszerláncok jelenhetnek meg a magyar e-kereskedelmi piacon. Például tavaly a Media Markt is bejelentette, hogy idén tervezi elindítani interenetes áruházát. Az elektronikai termékekre szakosodott kereskedőnél azonban sokkal nagyobb hullámokat kelthet majd a piac legnagyobb világszintű játékosának, az Amazon.com-nak a magyarországi belépője. Az amerikai óriásvállalat Szlovákiában jó egy éve elkezdte régiós elosztóközpontja felépítését, és a híresztelések szerint idén meg is történik a közep-kelet-európai "partraszállás".
Amennyiben ezek az új játékosok valóban megjelennek a hazai internetes kereskedelemben, úgy az teljesen átrajzolja majd az erőviszonyokat, és már csak súlyúknál fogva is erős lökést adhatnak a lendületesen, de meglehetősen
féloldalasan fejlődő magyar e-kereskedelemnek.