Az áruházlánc honlapján már lehet regisztrálni a hamarosan induló internetes vásárlási lehetőségre. A Tescót a hírek szerint sok nagypályás új szereplő követheti idén, ami gyökeresen átalakíthatja a magyar e-kereskedelmi piacot.
Már zajlik az előregisztráció a Tesco hazai oldalán, és a honlap információi szerint hamarosan el is indul a több környező országban már működő internetes áruház. Úgy hírlik, első körben csak Budapesten és vonzáskörzetében lehet majd elektroikus úton élelmiszereket rendelni az áruházlánctól. Amennyiben azonban a rendszer beváltja a hozzá fűzött reményeket, úgy még 2013-ban kiterjeszthetik azt nagyobb vidéki városokra, illetve az élelmiszereken kívül egyéb termékekkel is bővülhet az e-shop kínálata.



Tervben volt  A brit áruházlánc már tavaly év elején közölte, hogy tervben van a magyar elektronikus áruház, miközben több régiós országban már működik is ez a megoldás. A Tesco cseh, szlovák és lengyel leányvállalatainál indította el a házhozszállítási lehetőséget is magában foglaló rendszert, de arra is van lehetőség, hogy az összeállított csomagot a vevő személyesen vegye át egy neki megfelelő áruházban.

A Tesco lépése dominóeffektust válthat ki, ami hosszú távon nem csupán az élelmiszerkereskedelem csatornáit, de a teljes elektronikus kereskedelmet is alaposan átalakíthatja. A nagy üzletláncok közül az Auchan szintén gondolkodik ebben a lehetőségben, de egyelőre nem tudni, hogy mikor követheti riválisát. A "madaras teszkó" egyébként hazai terepen, azaz Franciaországban és Oroszországban is működtet már olyan megoldást, amellyel a vásárlók az online összeállított csomagot az autós gyorséttermekhez hasonlóan kocsijukkal behajtva vehetik át.

A Pénzcentrum.hu megszólaltatta az ügyben a magyar piacot jelenleg szinte egyedüliként uraló G'Roby ügyvezetőjét is. Nagy Sándor úgy véli, a nagy láncok akkor indítják majd el online üzletágukat, amikor biztosak lesznek abban, hogy az megéri nekik. A Tesco lépését látva úgy tűnik, 2013 lehet az az év, amikor a számítások már pozitív eredményeket mutatnak ki az itthoni vásárlói szokások és lehetőségek figyelembe vételével.

Mindenki a netre tör ■ Azonban idén nem csupán a nagy élelmiszerláncok jelenhetnek meg a magyar e-kereskedelmi piacon. Például tavaly a Media Markt is bejelentette, hogy idén tervezi elindítani interenetes áruházát. Az elektronikai termékekre szakosodott kereskedőnél azonban sokkal nagyobb hullámokat kelthet majd a piac legnagyobb világszintű játékosának, az Amazon.com-nak a magyarországi belépője. Az amerikai óriásvállalat Szlovákiában jó egy éve elkezdte régiós elosztóközpontja felépítését, és a híresztelések szerint idén meg is történik a közep-kelet-európai "partraszállás".

Amennyiben ezek az új játékosok valóban megjelennek a hazai internetes kereskedelemben, úgy az teljesen átrajzolja majd az erőviszonyokat, és már csak súlyúknál fogva is erős lökést adhatnak a lendületesen, de meglehetősen féloldalasan fejlődő magyar e-kereskedelemnek.

Féloldalasan fejlődik a hazai e-kereskedelem
Mit szeretnek az online vásárlók? [infografika]

MI-vezérelt embermosógép készül Japánban

A pilótafülkére emlékeztető szerkezet gyors mosó-szárító programot és teljes felfrissülést ígér a felhasználóknak.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.