A Microsoft be szeretné hozni a 7 colos tabletek piacán szerzett lemaradását, ezért egy kisebb kiadással bővülhet a Surface táblagépek sora.
A The Wall Street Journal értesülései szerint a redmondi vállalat idén tovább bővíti a Surface táblagépcsaládot, és az év második felében egy 7 colos verzióval léphet piacra. A Microsoft terveit közelebbről ismerő, de meg nem nevezett forrás szerint a vállalat vezetőit a trendek arra kényszerítik, hogy belépjenek a 7 colos tabletek piacára.
Borul a teljes PC piac ■ A törekvés már itt-ott megjelent a vállalat kommunikációjában, hiszen nemrégiben Steve Ballmer is
„készülékek és szolgáltatások” cégeként jellemezte a Microsoftot. Mi is írtunk róla korábban, hogy
a 10 colos táblagépek piaca nagy ütemben szűkül, ezzel egyidejűleg a 7 colos készülékek a Google által fémjelzett Nexus 7, valamint az Apple által gyártott iPad mininek köszönhetően óriásit robbant. Az IDC adatai szerint 2012 negyedik negyedévében leszállított mobileszközök több mint a fele 8 colosnál kisebb kijelzővel rendelkezik, amit elsősorban a számítógépek piaca érez meg.
Surface: szép, de nem kell a vásárlóknak
Az IDC, illetve a Gartner szerdán közzétett adatai arra mutatnak rá, hogy PC-k eladási számai 2013 első három hónapjában az előző év hasonló időszakához viszonyítva 14 (IDC), illetve 11,2%-os (Gartner) csökkenést mutatnak. A helyzet súlyosságát mutatja, hogy ekkor hanyatlást ezekben az adatokban az IDC még sosem érzékelt (1994 óta mérik), a Gartner pedig legutoljára 2001 első negyedévében mért ehhez hasonló csökkenést.
A Google és Apple az ellenfél ■ Az elemző cégek arra mutatnak rá, hogy a tavaly októberben debütált Windows 8 nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, hiszen nem hogy növelte volna a PC eladások számát, hanem éppen visszafogta azt. Az IDC szerint az elsősorban érintőfelületre tervezett operációs rendszer összezavarja a felhasználókat, mivel olyan gépeken is megjelenik a Windows 8, amelyeken nem érintéssel, hanem egérrel és billentyűzettel kell kezelni a rendszert. Mindemellett a több gyártó által piacra dobott Windows 8 alapú tableteknek sem sikerült számottevő részesedést összeszedniük a Google és az Apple dominanciája mellett, ami annak is volt köszönhető, hogy ezek a gépek kizárólag 10 colos méretben jelentek meg.
Így halódik a PC (grafika: The Wall Street Journal)
Így érkeztünk el tehát oda, hogy a Microsoft készül felvenni a harcot a 7 colos tabletek területén, aminek elsődleges eszköze az árcsökkentés (ez a fontos szoftverekre és az oprendszerre is vonatkozik) és a különböző kijelzőméret kínálata lesz. Az operációs rendszer frissítési metódusa is ehhez igazodik majd, vagyis a nemrégiben kiszivárgott Blue és az azt követő további verziók ingyenesen lesznek letölthető a Windows 8-hoz, de a későbbiekben, rendszeresen megjelenő új csomagokért sem kellene fizetni azoknak, akik már rendelkeznek Windows 8-cal, vagy Windows Phone 8 alapú mobillal.